A Reuters az indonéz hatósági közlésre hivatkozva azt írja, hogy a két repülőgép, melyeknél a problémákat észlelték, még nem repült annyit, amennyi az amerikai szövetségi légiügyi hatóság (FAA) előírta kötelező ellenőrzéshez szükséges. Igen valószínű, hogy ezt követően az FAA előírja a légitársaságoknak azoknak az NG-knek az ellenőrzését is, amelyek még nem érték el a 22.600 repülést (egy repülés ebben az esetben egy, a földtől való emelkedést és leszállást jelent).
A repedéseket azoknál az alkatrészeknél találták, amelyek a szárnyakat a gép törzséhez rögzítik.
Az FAA azt kérte a gépek üzemeltetőitől, jelentsenek minden hasonló hibát, és szükség szerint módosítják a kötelező ellenőrzéshez előírt repülésszámot is.
Indonézia polgári repülési főigazgatója azt mondta, nem tervezik a gépek ellenőrzésének szigorítását az FAA irányelvein túl. A Lion Air-nél pedig azt nyilatkozták, nem várták meg a hatósági kötelező ellenőrzés elrendelését, hanem maguktók elvégezték azokat gépeiken.
Az ügyet némileg aggasztóvá teszi, hogy nemrégiben a Southwest Airlines, egy brazil cég, valamint az ausztráliai Qantas és a Korean Air is hasonló repedésekről jelentett.
A Boeing nem kívánta kommentálni ezeket az információkat. Nemrégiben azt közölték: a globális forgalomban álló gépeik közül alig több mint 1000 repült már annyit, hogy azzal teljesítse az úgynevezett ellenőrzési küszöbértéket, és ezek közül kevesebb mint 5 százaléknál találtak problémákat.