Európában, a Közel-Keleten és Afrikában 2017 eleje óta kétszeresére nőtt az előfizetők száma, ráadásul ez a legnagyobb, az Egyesült Államokon kívüli régió. Latin-Amerika szintén rendkívül gyors növekedést mutatott, és Ázsiai is ígéretes, ám a teljes üzleti tevékenységnek egyelőre csak kis része történik itt.
A Netflixnek összesen 158,3 millió előfizetője van világszerte.
Az amerikai előfizetői bázis régóta kulcsfontosságú adat a Wall Street számára, ráadásul a részvényállomány egyik fő mozgatórugója is. De
a növekedés lassulásnak indult, mivel az amerikai streaming csatornák között erősödött a verseny
és további szereplők léptek be ebbe a viszonylag zárt piaci szegmensbe.
Az egyik fő aggodalom a befektetők részéről az volt, hogy a cég nem tud olyan magas árat elkérni szolgáltatásaiért, mint Észak-Amerikában, így a növekedés nem lesz olyan jövedelmező. Ugyan még mindig az USA és Kanada adja a Netflix legtöbb bevételét, ám a többi régió sincs sokkal lemaradva ettől.
Nemrégiben mind a Disney, mind az Apple saját streaming csatornát indított, jövőre pedig két újabb versenytárs érkezik a területre, a WarnerMedia és a Comcast.
Az árképzési verseny is elég éles az Egyesült Államokban: a Disney+ szolgáltatása havi 6,99 dollárba (2 ezer forint) kerül, míg a Netflixé 12,99 dollárba (3.800 forint), ráadásul a Comcast olcsó, hirdetésekkel támogatott szolgáltatást indít jövőre.
A Netflix részvények július közepétől 16 százalékot estek,
mivel a cég második negyedéves jelentésében látható, hogy az elmúlt évtizedben először csökkent az amerikai előfizetők száma.
A legutóbbi, a szeptember végén zárult negyedéves jelentésből kiderült, hogy az USA-ban és Kanadában összesen 613 ezer új ügyfelet sikerült szerezni, így már 67 millió előfizetője van a vállalatnak az észak-amerikai régióban.
A Netflix 2016-ban kezdte meg nemzetközi terjeszkedését, amikor 130 országban indította el a szolgáltatását – a globális nyitás egyébként nagyon fontos szerepet játszik a Netflix üzleti modelljében.
Európában, a Közel-Keleten és Afrikában szeptember végéig 47,4 millió előfizetővel rendelkezett a streaming csatorna, ami a 2017 márciusi végi 19,7 millió előfizetőhöz képest
140 százalékos növekedést jelent,
ráadásul a bevételek ebben az időszakban megháromszorozódtak és elérték a 4 milliárd dollárt.
A vállalat szerint Latin-Amerikában mind az előfizetők száma, mind pedig a bevétel megkétszereződött: 29,4 millió előfizetőről és 2 milliárd dolláros bevételről jelentettek. Ráadásul a csendes-óceáni régióban az előfizetői szám ugyanebben az időszakban megháromszorozódott és elérte a 14,5 milliót, míg a bevételek az egymilliárd dollárt.