Kínában mostantól kapható a Nintendo Switch, amelyet a kínai játék óriás, a Tencent dobott a piacra.
Már a megjelenés előtti napon 105 ezer ember foglalta le magának Nintendo Switch kézikonzolt a JD.com e-kereskedelmi oldalon.
A Fenqile e-kersekedelmi weboldal szóvivője elmondta, hogy ez a legnépszerűbb konzoltermékük az elmúlt években.
Ugyancsak a héten a Nintendo részvénye 2,9 százalékkal emelkedett, elérve a 2018 május óta rögzített legmagasabb napi szintet.
Elemzők szerint a cég várhatóan további 100 ezer terméket ad el karácsonyig. A Wedbush Securities becslései szerint a Nintendo összességében 10 millió Switch kézikonzolt fog értékesíteni Kínában, és az első évben elérheti a 4 millió darabos eladást.
A kézikonzol 2017 márciusában jelent meg világszerte,
azóta 41,67 millió darabot adtak el belőle.
A játékkonzol gyártóknak, mint a Nintendo, a Sony és a Microsoft, Kína egyedülálló piac, hiszen a konzolokat 2014-ig tiltották az országban, ráadásul az éves értékesítés 1,3 százalékát teszik ki – állítja a Niko Partners piackutató cég.
Ugyanakkor a külföldi konzolokhoz nem hivatalos forrásokon keresztül is hozzáférnek a kínaiak, és a szürke piaci eladások tavaly meghaladták a legális eladások mértékét.
Az elemzők számos ok miatt optimisták a Switch kínai potenciáljára vonatkozóan, ideértve a termék árazását és annak játékkínálatát.
A kézikonzolt 2.099 jüanért (89 ezer forint) árulják,
ami olcsóbb, mint a két vetélytárs árai. Továbbá a Nintendo olyan exkluzív tartalmakat kínál, amikhez a kínai vásárlók más helyen nem jutnak hozzá, mint például a Mario, a Zelda vagy a Pokémon márkanevek.
Ráadásul a Nintendo termékével utazás közben is lehet játszani, ami vonzó lehet a mobiljátékok kedvelőinek körében.