A vancouveri Harbour Air - amely Észak-Amerika legnagyobb hidroplán-légitársasága - és a seattle-i székhelyű magniX - amely elektromos hajtóműveket gyárt - egy átalakított hatüléses DHC-2 de Havilland Beaver típusú gépet tesztelt a Fraser-folyón, a brit kolumbiai Richmond közelében.
A Guardian cikke szerint Roei Ganzarski, a magniX vezérigazgatója az esemény sikeres lezárultát követően úgy fogalmazott, hogy beigazolódott: a kereskedelmi repülés elektromos hajtóművekkel is működhet, és kijelentette, hogy elérkezett az elektromos repülés korszaka.
A 750 lóerős magni500 hajtóművel ellátott hidroplánt Greg McDougall, a Harbour Air alapítója és elnöke vezette a tesztrepülés során, a helyszínen összegyűlt mintegy 100 érdeklődő szeme láttára. A földre szállást követően pedig kijelentette, hogy semmilyen különbséget nem észlelt a hagyományos hajtóművekkel felszerelt gépekhez képest, és az egész flottájukat szeretnék igy átalakittatni.
Ahhoz persze, hogy e-repülőgépek széles körben elterjedjenek, még hosszú időre van szükség a megfelelő tesztek elvégzésére és a különböző repüléssel kapcsolatos szabályozásoknak való megfelelésre. Egyelőre kihivást jelent a litium akkumulátor is, amely csupán egy 15 perces, 160 kilométeres úthoz elég. Ez nem túl sok, de az olyan rövidebb utakat lebonyolitó légitársaságoknak, mint a Harbour Air, pontosan elég.
Emellett a magniX részéről arra számitanak, hogy ha hajlandóak vagyunk akár egy órát autóban ülni, hogy eljussunk a munkahelyünkre, miért ne tennénk ezt inkább e-repülővel, amely 15 perc alatt odarepit minket a célhoz. Ezzel pedig egy széles réteget lehetne megnyerni ezeknek a légiközlekedési eszközöknek.