Az Öböl-menti légitársaság már rendelkezik kisebbségi részesedéssel olyan légitársaságokban illetve holdingokban, mint az IAG, a Cathay Pacific vagy a China Southern Airlines.
A Lufthansa szóvivője így kommentálta a szándékot:
A Lufthansa privatizációja nem azért történt Németországban, hogy Katarban újraállamosítsák.
A Qatar Airways azonban - legalábbis kezdetben - beérné a Lufthansával kialakított partnerséggel is a németországi légiforgalmi igények kielégítése és az idegenforgalom növelése érdekében.
A Lufthansanak 49 százalékra kell korlátoznia az Európai Unión kívüli tagállamok részvényeseinek tulajdonosi részesedését, hogy megőrizze légiforgalmi engedélyét.
Vezérigazgatója, Carsten Spohr többször is kritizálta az Öböl-beli versenytársakat, mint például a Qatar Airwayst, az Emiratest és az Etihad Airwayst, amiért szerintük tisztességtelen állami támogatásokat kapnak.
A Lufthansa részvényei a hír bejelentésére 1,9 százalékkal emelkedtek hétfőn délelőtt.
Forrás: Reuters.com