Az online szállásfoglalási portál a döntést megelőzően egyeztetett az Európai Bizottság és több európai fogyasztóvédelmi szervezet képviselőivel, számol be arról a turizmus.com.
A változtatások bevezetése után a fogyasztók könnyebben fogják tudni összehasonlítani az ajánlatokat, összhangban az EU fogyasztóvédelmi előírásaival
– tájékoztatott az Európai Bizottság sajtóirodája.
Didier Reynders, a Bizottság igazságügyi és fogyasztóvédelmi jelentéstevője kijelentette: „Az Unió területén működő vállalkozásoknak meg kell felelniük a fogyasztóvédelmi előírásoknak. Létfontosságú, hogy egy olyan piacvezető vállalkozás, mint a Booking is, megfeleljen ezeknek, és ne alkalmazzon a weboldalán olyan manipulatív technikákat, mint a találati sorrendben a szponzoráltság „elhallgatása", a felhasználók szükségtelen időprés alá helyezése vagy az árkedvezmények félreérthető alkalmazása.
Az Európai Bizottság és nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok ellenőrizni fogják az összes online utazási platformot, hogy garantálják a tisztességes online környezetet a fogyasztók részére."
A Booking.com a következő változtatások bevezetését vállalta legkésőbb 2020. június 16-tól:
A Booking.com döntése nem független attól, hogy
2020 január 17-től életbe lép az Európai Unióban az új fogyasztóvédelmi szabályozás, amely olyan területekre is fókuszál, mint a rövid idejű törvénysértés és a félrevezető reklámkampányok.
Az új rendszerben könnyebb lesz az egyes országok fogyasztóvédelmi hatóságai közötti együttműködés, különösen a félrevezető online gyakorlatokkal kapcsolatban.