Ahogy a kínai városi középosztály száma egyre bővül, a lakosság egyre többet költ házi kedvencekre. A kutya- és macskatulajdonosok idén már 202,4 milliárd jüant (28,8 milliárd dollárt) fordítanak az állataikra, ami 18,5 százalékkal magasabb összeg a tavaly mértnél – írja az Asia Times egy felmérés alapján.
Emellett a városi lakosság által háziállatként tartott kutyák és macskák száma idén már majdnem elérheti a 100 milliót, ami 8,4 százalékos bővülés lenne 2018-hoz viszonyítva.
A legnagyobb vásárlói csoportot az 1990 után születettek adják, mégpedig elsősorban azok, akik az átlagnál magasabb jövedelemmel és iskolai végzettséggel rendelkeznek.
A kiadások legnagyobb részét az állateledelek jelentik, főleg hogy sokan külföldről vásárolják meg a tápot a kedvenceik számára.
Egy elöregedő társadalomban pedig a gyerekek hiánya a háziállattartás egyik legfőbb oka
– tette hozzá Liu Xiaoxia, a Goumin.com nevű online háziállattartó közösség vezérigazgatója – a weboldalnak egyébként több mint 19,2 millió regisztrált felhasználója van.
A kutatásból pedig az is kiderül, hogy a kisállatok gyakran a szükséges érzelmi támogatást adják meg az embereknek. Liu kiemelte, a megkérdezettek 60 százaléka „barátjaként" vagy „gyerekeként" tekint a kedvencére.
A kiadások megugrása azonban elválaszthatatlan attól, hogy a jövedelmek is folyamatosan emelkednek a világ második legnagyobb gazdaságában. Az Euromonitor International adataiból kiderül, a kínai állattartók nem csupán magas minőségi tápokra költenek többet, de higiéniai termékekre, kisállat ruhákra, valamint bútorokra is.
A szervezet várakozása szerint a kínai háziállat-piac a következő öt év során is átlagosan 18,2 százalékkal bővülhet majd minden egyes évben.
Ezzel 2024-re Kína adná a teljes kisállat-világpiac méretének nyolcadát.