A szerkezet különlegessége a hídpálya Szlovákiához közelebbi oldalán elhelyezkedő ferde pilon, amely a rajta átfűzött kábelek segítségével tartja a híd felszerkezetét. A pilon teljes magassága 118 méter, ebből körülbelül 98 méter magas a látható rész. Az alsó 20 méteres darab a Duna közepén álló pillér belsejében helyezkedik el, a pillér alapjához rögzítve.
A kivitelező a pillérek készítése során közel 20 ezer köbméter betont épített be. Az összeszerelt acélszerkezet súlya 7180 tonna, ehhez adódik még a kábelek súlya, amely mintegy 320 tonna.
Az utolsó elem beemelése után kezdődhet meg a „híd felöltöztetése".
A befejező munkálatokat a téli leállás miatt jövő tavasszal végzik el.
A beruházásból a hídpálya szigetelése, az aszfaltozás, a helyszíni korrózióvédelmi munkák, burkolatjelfestések, a korlátok elhelyezése, a köz- és díszkivilágítás szerelése, a híd monitoring- és riasztórendszerének kiépítése, a hajózási jelzések és légiakadály-jelző felszerelése van még hátra.
A híd építése a műszaki átadás-átvételi eljárás lezárásával 2020. május végére fejeződik be. Ezt követően indulhat meg mindkét országban a hatósági forgalomba helyezési – Szlovákiában használatbavételi – eljárás. A híd megnyitása a forgalom számára 2020. június végén várható.
Az új komáromi Duna-híd kivitelezését a H-M Dunahíd Konzorcium végzi nettó 91,2 millió euró értékben.
A kivitelezés koordinátora Magyarország, a projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a szlovák Közlekedési és Építési Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Slovenska správa ciest (SSC) Szlovák Közútkezelő Társaság beruházásban, uniós és hazai források felhasználásával valósul meg. A projekt teljes költségeinek közel 85 százalékát a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatási alap finanszírozza.