A Berlin és Brandenburg Közlekedési Szövetsége (VBB) által forgalomba hozott új Schülertickettel minden tanuló ingyen utazhat a város nagy részét lefedő berlini AB zónában.
A hat éven felüli gyermekek akkor is ingyen közlekedhetnek a berlini tömegközlekedéssel, ha nem Berlinben járnak iskolába, feltéve, hogy magukkal viszik az iskolai igazolványukat.
A fentiek mellett minden gyakornok augusztus 1-jétől az összes berlini és brandenburgi tömegközlekedési eszközt évi 365 eurós (vagyis napi 1 eurónak megfelelő) költségért veheti igénybe, ami magyar forintba átszámítva kevesebb, mint 120 ezer forintnak felel meg.
Az intézkedéssel a VBB közleménye szerint az a cél, hogy az érintett rétegek számára olcsóbb alternatívát jelentsen a tömegközlekedés, mellyek a környezet megóvását segítik.
Az új jeggyel körülbelül 360 ezer diák utazhat majd, sőt, akár kerékpárt, kutyát, vagy hat éves kor alatti gyermeket is díjmentesen szállíthat.
"Az új Schülerticket révén egy új mérföldkövet értünk el azon az úton, hogy a fiatalokat közelebb hozzuk a tömegközlekedéshez. Meg kell szabadulnunk a szülőtaxiktól" - nyilatkozta Regine Günther, a Zöldek berlini közlekedési képviselője.
Nem csak Berlin érintett a kérdésben.
Több német város már bevezette a tömegközlekedés ingyenes vagy lényegesen olcsóbbá tételét a forgalmi torlódások enyhítése és a környezet komolyabb védelme érdekében.
Egy kis nyugatnémet város, Monheim, 2020 áprilisától kezdve ingyenes buszjáratot kínál mindenkinek.
Ezek a lépések a német kormány tavalyi kijelentésére adott reakciók, miszerint a német kormány kevesebb személygépkocsik szeretne látni az utakon, cserébe növelni szeretnék a tömegközlekedés arányát.
Azóta öt német város - Bonn, Essen, Herrenberg, Mannheim és Reutlingen - érezhetően olcsóbb közlekedési jegyet kínáltak.
A kormány 128 millió euróval támogatja ezeket a projekteket a jövedelemhiány fedezése céljából.
Más városok, például Tübingen, Baden-Württemberg tartományban, már indítottak olyan ösztönzéseket, hogy például a hét bizonyos napjain az emberek otthon hagyják az autóikat.
Berlin polgármestere azt is javasolta, hogy az éves közlekedési bérlet árát 365 euróra csökkentsék - és ezzel kövessék Bécs példáját - a versenyképesség javítása és forgalmi dugók enyhítése érdekében.
Forrás: Thelocal.de