A Royal Mail-nél úgy futottak neki a napnak, hogy az sokkal forgalmasabb is lehet, mint egy átlagos nap decemberben. A kezelt küldemények mennyisége akár 72 százalékkal is meghaladhatta a máskor szokásos mennyiséget.
S hogy miért?
A januári első munaknap az a nap, amikor az emberek többsége visszaküldi szükségtelen, esetleg nem megfelelő karácsonyi ajándékát.
Ez pedig elsősorban az online vásárolt termékekre vonatkozik, hiszen a britek sűrűn élnek azzal a lehetőséggel, hogy a kereskedők többsége kicseréli az interneten vásárolt, de nem tetsző vagy nem megfelelő árut az ünnepek után.
Olyannyira, hogy a friss statisztikák szerint, az online beszerzett áruféleségek cserearánya akár az 50 százalékot is elérheti, szemben a hagyományos bolti vásárlásoknál mért 5-10 százalékkal.
A britek pedig nagyon szigorúak a kereskedőkkel szemben: ötből három vásárló azt nyilatkozta, többet nem hajlandó ott vásárolni, ahol "rossz visszaküldési tapasztalatokat" szerez.
Egy tanulmány szerint, egy átlagos brit vásárló havonta egy online terméket küld vissza az eladónak, a karácsonyi ünnepi vásárlások után viszont a becserélések tömegessé válnak, ami nagy terhelést ró a Royal Mail-re. A vállalatnál elmondták, különösen január első munkanapja mozgalmas számukra, de általában véve, január egészét a visszaküldések nagy száma jellemzi, emiatt pedig jelentősen megnő a postai forgalom.