Ahogy az Origo megírta, nagy bajba került a dél-afrikai, a nemzetközi légiközlekedésben jelen lévő, interkontinentális járatokat is üzemeltető South African Airways. A vállalat tavaly év végén olyan helyzetbe jutott, ami az európai értelemben vett csődvédelmet jelenti. A cégnek nagyjából egy hónapja maradt arra, hogy vezetői kitalálják, hogyan tudnák tovább működtetni a vállalatot, ami praktikusan friss pénzek bevonását jelenti.
Úgy tűnik, a legrosszabbtól megmenekültek, mivel az utolsó pillanatban az állami hátterű Dél-afrikai Fejlesztési Bank sietett a segítségükre, 3,5 milliárd randdal (mintegy 73 milliárd forint).
A friss likviditás elég arra, hogy a cég a következő nyolc hónapban a megszokott módon működjön, azaz fenntartsa tengerentúli - elsősorban Londont érintő - járatait,
- állítja egy légiközlekedési elemző.
Mindazonáltal hosszú távú befektetőt nem talál addig, amíg egyértelmű jeleit nem mutatja annak, hogy képes megreformálni működését, költségeit lecsökkenteni, és nyereségessé tenni az utasok szállítását.
A cég ugyanis 2012 óta lényegében folyamatosan veszteséges, köszönhetően a magas üzemeltetési költséggel bíró, korszerűtlen repülőgépeknek, a vállalatvezetésben uralkodó zűrzavarnak és a feltárt korrupciós ügyeknek.
Más, stabil helyzetben lévő afrikai légicégek korábban már érdeklődtek a vállalat iránt, például az afrikai kontinens sikertörténetének számító Ethiopian Airlines Group. A vállalat tavaly októberben azt mondta, egyeztetéseket kezdenek azért, hogy megvédhessék a céget és piacát a Közel-Keletről, az Öböl-menti államokból az afrikai piacra belépő, arab hátterű légicégek jelentette versenytől. A Bloomberg most is megkereste az etióp nagyvállalatot, onnan viszont nem válaszoltak kérdéseikre.