A CNBC-nek adott nyilatkozatában David Solomon elmondta, hogy az új kezdeményezés arra összpontosít, hogy több nő kerüljön a vállalati igazgatóságba.
„Visszatekintettem az IPO-kra (elsődleges részvénykibocsátás) az elmúlt négy évben és szignifikánsan
jobb volt azoknak az IPO-knak a teljesítménye az Egyesült Államokban, amikor nő is volt az igazgatóságban,
mint azoké, ahol nem." - mondta Solomon.
Tehát júliustól kezdve az Egyesült Államokban és Európában csak akkor segítjük egy társaság elsődleges részvénykibocsátását, ha van legalább egy női igazgatósági jelöltje.
A The Postnak adott nyilatkozatában Goldman közölte, hogy kiterjeszti ezt a politikát minden olyan magánvállalkozásra is, amelyben a Goldman-nek többségi tulajdona van.
Az új politika azonban nem csak a nőkről szól. Egy bankhoz közeli forrás szerint ez a törekvés az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában a nemen kívül olyan alulreprezentált csoportokra is összpontosít, mint például az etnikumok.
Noha a Goldman a legnagyobb pénzügyi szereplő, amely bátor lépéseket tett az igazgatótanács szintű sokszínűség terén, mégsem ez az első ilyen eset. 2017-ben a bostoni székhelyű befektetési óriás, a State Street elindította „Fearless Girl" (Vakmerő lány) nevű kampányát, hogy ezzel nyomást gyakoroljon az állami társaságokra azért, hogy minél több nő kerüljön a testületükbe. A State Street azt állította, hogy a kampány hatására több mint 300 vállalat tett javaslatot arra, hogy nőket vegyen fel a testületbe.
A Goldman új vállalása jelentős változást hozhat, hiszen ők az IPO-k egyik legfontosabb kibocsátói világszerte.
Emlékezetes eset, hogy tavaly a Goldman 47 milliárd dollárra értékelte a WeWork-öt, majd kiszállt belőle, amikor a vállalat értékelése 8 milliárd dollárra esett.
A WeWork vezető testülete teljes egészében férfiakból áll.
Forrás: Nypost.com