A Kőbánya-Kispest vasútállomás – ismertebb nevén Köki – felújításának tervezését az uniós közbeszerzési értesítőben napokban megjelent közlés szerint a Speciálterv Építőmérnöki Kft. végezheti el. A feladat az állomásépület és a gyalogos-felüljáró teljes körű rekonstrukciójának tervezése.
Eennek érdekében a vasúttársaság:
A projekt célja egy modern, igényes – rozsdamentes fém és üveg szerkezetű –, akadálymentes létesítmény megépítése, ahol korszerű utastájékoztató rendszer, fedett peronok és padok várják az utasokat.
Az állomáson egy 120-140 méter hosszúságú, a vasúti pálya felett átívelő gyalogos-felüljárót is építenek.
A három lépcsőben megújuló állomásnak fogadnia kell az új, emeletes Stadler-vonatokat.
A vasúti létesítményt a MÁV 2013 óta készül felújítani, azonban a terület tisztázatlan tulajdonviszonyai eddig nehezítették a projekt megkezdését. Amikor 1983-ban felépítették a Kökit, elmulasztották az ingatlanviszonyok rendezését: telektulajdonos a MÁV-on kívül például a X. és a XIX. kerület, de a Pilisi Parkerdőgazdaság is. Ennek lehet a következménye, hogy a mostani pályázat már nem az első, amit a vasúttársaság meghirdetett.
Az agglomerációból és a külső kerületekből évente 3,1 milliós utasforgalmat bonyolít le az intermodális vasútállomás.
Állapota miatt évek óta időszerű a felújítás és a fejlesztés. A helyi és a távolsági buszok, a felújítás alatt álló 3-as metró, valamint a vasút csomópontjaként szolgáló, illetve az elővárosi és a ferihegyi utasokat is fogadó állomás nemcsak az ingázókat szolgálja ki. A fővárost a déli és keleti országrészekkel (Cegléd, Szolnok, Debrecen, Nyíregyháza, Záhony, Kecskemét, Szeged, Kelebia) összekötő, jelentős vasútvonalak utasforgalmának lebonyolításában is részt vesz az állomás, amelyen naponta átlagosan 340 személyvonat halad át.
Részben megújult az évente csaknem félmilliós utasforgalmat lebonyolító Kőbánya alsó állomás is; a nyílászárók és a kőburkolat cseréje 2020 elején várható.