A tárgyalások azután kezdődtek, hogy kiderült a Nio amerikai piacra szánt elektromos autójának értékesítéséhez további külső finanszírozásra van szükség. A Nio ezt már a múlt hónapban bejelentette, nem számszerűsítve a lehetséges finanszírozás mértékét,
egyes médiaforrások azonban arról számoltak be, hogy akár 1 milliárd dollár is szóba jöhet.
A GAC Group nyilatkozatában mindenesetre kijelentette, hogy még abban is nagy a bizonytalanság, hogy a megállapodás egyáltalán megköthető-e. A Nio nem kommentálta a GAC nyilatkozatát, de a piac igen:
a GAC Group részvényei a reggeli kereskedelemben több mint 1 százalékkal estek, a Nio részvényárfolyama viszont jelentősen, 14 százalékkal megugrott.
A cég 2018-as tőzsdei bevezetése óta értékének körülbelül egyharmadát elvesztette, és jelenlegi piaci kapitalizációja 4,52 milliárd dollár.
A változások előzménye, hogy a Nio december 30-án negyedéves jelentésében figyelmeztetést adott ki, mely szerint a társaságnak nincs elegendő likvid pénze a következő 12 hónap működésének folyamatos finanszírozásához, és külső finanszírozást keres.
A GAC Group világszerte közel 18 piacon van jelen, és 2018-ban több mint 2,1 millió autót adott el, ideértve azokat is, amelyeket a Honda Motorral és a Toyota Motorral partnerségben gyártottak.
A kantoni székhelyű autógyártó 2017 óta kíván belépni az Egyesült Államok piacára, de tavaly májusban határozatlan időre elhalasztotta ezt a tervét a Washington és Peking közötti kereskedelmi feszültségek miatt.
Forrás: Reuters.com