Máris itt az újabb fenyegető légicsőd

executive BUSINESSWOMAN working woman WOMAN business work business trip SHADOW SILHOUETTE waiting hand on hip traveling arms akimbo one person northern european ethnicity appointment PLANE AIRPORT indoors day working THREE QUARTER LENGTH BACKLIT color ADU
Businesswoman next to luggage, silhouette, airplanes in background
Vágólapra másolva!
Az Independent szerint több száz légiutas került nehéz helyzetbe, miután a South African Airways (SAA) törölte járataikat, és nem tudott érdemi segítséget nyújtani a földön maradt utasoknak a továbbjutáshoz. A jelek szerint mindez arra utalhat, hogy a vállalat, amely jó ideje nehéz helyzetben van, az összeomlás határán egyensúlyozik.
Vágólapra másolva!

Legalább tucatnyi, Johannesburgba tartó vagy onnan induló repülőgép maradt a földön a hét elején, mivel úgy tűnik, az SAA annyira nehéz helyzetbe jutott, hogy egyes járatok üzemeltetése már a mindennapok szintjén vált kérdésessé. A törölt járatok között ott van az esti, Münchenbe közlekedő járat, aminek repülőgépe kedden indult volna onnan vissza. A törlés miatt minden utas - összhangban az európai szabályozással a légiutasok jogaira - 600 euró kártérítésre tarthat majd igényt. De az SAA törölte néhány más, az afrikai kontinensen belül közlekedő járatát is, valamint az SA Express név alatt, de a vállalat járatszámával induló gépei közül is néhányat (ezeket formailag más vállalat üzemelteti).

A cég belföldi diszkonttársasága, a Mango, továbbra is indítja belföldi járatait.

Az SAA gondjai nem új keletűek. Veszteségei folyamatosan halmozódnak, és 13 év alatt, már elérték a 30 milliárd randot (mintegy 620 milliárd forint).

illusztráció Forrás: PhotoAlto/Téo Lannié / Altopress/Téo Lannié

Az SAA 2017 óta nem közölte pénzügyi eredményeit, akkor csupán annyi volt bizonyos, hogy 145 millió font veszteséget kellett elkönyvelnie, azaz minden szállított utason 15 fontot.

A vállalat akkor stratégiai céljának a kereskedelmi szemponból fenntartható működés elérését nevezte.

A vállalat élén az elmúlt évben több vezetőváltás történt, de a problémákra nem sikerült megoldást találni. A cég korábbi első embere, aki 2019 júniusában mondott le posztjáról, azzal a tervekkel foglalta el azt, hogy lépíti a veszteségeket termelő útvonalakat. Lemondásakor annyit közölt: reformtörekvéseit "szisztematikusan ásták alá" belülről.

A vállalat január elején kilenc, nagy hatótávolságú A340-es gépét kínálta eladásra, de nem valószínű, hogy azok vonzanák a vásárlókat, mivel a négymotoros repülőgépek kevésbé hatékonyak, mint a modernebb, kétmotoros változatok. Ilyenekből egyébként az SAA is beszerzett nemrég, az Airbus A350-eseket az interkontinentális utakon kívánja használni.

Az biztos, hogy a vállalat most nagyon nehéz helyzetben van, és a dél-afrikai lapok azt írják, a kormányzat elhatárolódott attól, hogy a társaság hóna alá nyúljon és kisegítsége a bajban.

Ha az SAA nem tud talpra állni és csődbe jut, helyét útvonalain a British Airways és a Virgin Atlantic veheti át, lefölözve a járatokra mutatkozó keresletet London és Johannesburg, illetve Fokváros között.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!