A YouTube hirdetések 15,15 milliárd dollár bevételt eredményeztek 2019-ben, ebből az utolsó negyedévben 4,72 milliárd dollárt. 2018-ban a videomegosztó hirdetési bevétele 11,16 milliárd dollár volt. Ugyanakkor
a közzétett adatok csak a hirdetési bevételeket tartalmazzák,
és így nem szerepel benne a YouTube TV előfizetői bevétele.
Ráadásul a hirdetési összegek nagy része a közösségi médiában alkotókhoz kerül, bár a pontos összeget a Google nem tette közzé. Ezzel megnehezítve a videomegosztó nyereségének kiszámítását, annak ellenére, hogy az elmúlt két évben a reklámokból származó bevételek látványosan növekedtek.
Az elemzők már régóta kérik a vállalattól, hogy külön jelentésben tegye közzé a YouTube bevételeit.
Ruth Porat, az Alphabet pénzügyi igazgatója szerint a YouTube nem hirdetésekből származó bevétele elérte a 3 milliárd dollárt a negyedik negyedévben.
A Google felhőalapú üzletága 8,92 milliárd dollár bevételt generált a 2019-es pénzügyi évben, ebből a negyedik negyedévben 2,61 milliárd dollárt eredményezett. Tavaly a felhő alapú szolgáltatások 5,84 milliárd dollár bevételt termeltek.
A cég felhőalapú vállalkozása bár még fiatal, gyorsan növekszik,
és hasonló üzleti célokkal rendelkezik, mint az Amazon Web Services (AWS), vagy a Microsoft Azure. A Google júliusban elárulta, hogy szolgáltatása idén eléri a 8 milliárd dolláros éves bevételt, és az elkövetkezendő években ezt az összeget szeretnék megháromszorozni.
A bejelentés után az Alphabet részvényei 3,5 százalékkal csökkentek.