Január hagyományosan nem számít erős hónapnak sem az amerikai Boeing, sem a nagy európai konkurense, az Airbus számára. De arra még a Boeing fennállása alatt soha nem volt példa, hogy új megrendelés leadása nélkül teljen el egy teljes hónap. Ez is jelzi a vállalat komoly krízisét, melybe a 737 MAX-gépek kapcsán azonosított hibák miatt jutott, és amelyekben egyre mélyebbre süllyed úgy, hogy január elején újabb hibalehetőségeket tártak fel a légitársaságok által korábban nagyon kedvelt géptípusnál.
Tavaly januárban a céghez 45 megrendelés érkezett új repülőgépekre, míg idén egész pontosan nulla, és a vállalat mindössze 13 gépet adott át megrendelőinek.
Ezzel szemben az Airbus kifejezetten erős hónapot zárt, 274 megrendelésével. Ezzel egyidejűleg 31 gépet adtak át, ez utóbbi tipikus januári adat a cégtől.
Az Airbus januári megrendelései kapcsán - a tekintélyes szám mellett - az is figyelemreméltó, hogy két nagy rendelés is amerikai vásárlótól érkezett. Holott az amerikai légicégek - érthető okokból - eddig inkább a Boeing termékeit részesítették előnyben.
A diszkont légitársaságok közé tartozó Spirit Airlines 100 gépre adott le rendelést az A320neo családba tartozó gépekre, melyekkel az európai cég a Boeing 737-es családjával konkurál.
A Los Angeles-i székhelyű Air Lease Corp., mely bérbeadással foglalkozik, 102 repülőgépet rendelt. Ezek közül 50-et az A220-300 típusú gépekből, melyek eredetileg a kanadai Bombardier gyártmányai voltak. Rendelést kaptak továbbá 27 A321XRs típusú gépre, az A321neo új, nagy hatótávolságú változataira. Ebben a piaci szegmensben az Airbus jórészt a Boeing nélkül versenyez, mely egyelőre jegelte az ide szánt új géptípus fejlesztésének terveit.