Leselejtezett, forgalomból kivont repülő alkatrészei nem az első alkalommal kerülhetnek a repülés rajongóinak kezébe. Régre visszanyúló gyakorlata van annak, hogy az elbontott gépek elemei egészen eltérő helyeken hasznosulnak. Készültek már dohányzóasztalok kiszuperált gépek szárnyrészeiből, ahogy a géptörzsből kiemelt ablakokat használták már minibárok kialakításához is.
Most az MSN003-as sorozatszámú A380-as gépen, az európai Airbus "superjumbo"-ján a sor, hogy megmunkált darabok formájában vásárlókhoz kerüljön, és így "térjen vissza" az égre, csomagcímkék formájában.
A világ első, kereskedelmi forgalomban repülő A380-as óriásgépe 2007 októberében állt szolgálatba, Szingapúrból repült Sydneybe.
A szingapúri légitársaság tavaly vonta ki flottájából a gépet, és Dél-Franciaországba szállíttatta, ahol a gépet darabjaira bontották.
Az egykor több mint 800 utas szállítására alkalmas gép külső borításából több mint 7000 csomagcímke készül.
Mindegyik egyedi számozást kap, ezért a termék a különleges repülési relikviákat gyűjtők figyelmére tarthat számot.
Az A380-as gép karrierje egyébként meglehetősen vegyesen alakult. Fejlesztése hosszú ideig tartott, sok nehézség kísérte. Önmagában persze lenyűgözőnek számít az, hogy mekkora kapacitással rendelkezik, és az a körülmény is, hogy az első osztályú utasok kiszolgálásához akár még zuhanyfülkék is kialakíthatók azon, az üzleti osztály saját bárjairól már nem is beszélve. Az utasok is kedvelték a típust. Ugyanakkor a négymotoros óriásgép üzemeltetésétől egyre több légitársaság fordult el később a kisebb, flexibilisebben alakítható géptípusok irányába.
A380-as gépekből most az Emirates légitársaságnak van a legnagyobb, 115 gépből álló flottája, és további 8 gép kiszállítását várják még az Airbustól.
Az Airbus már korábban bejelentette, felmérték a társaságok igényeit, és leállnak a típus gyártásával. Az utolsó rendelt A380-as gépet a tervek szerint 2021-ben adják át a megrendelőnek.
Az első A380-as gépből készített bőröndcímkéért 28 eurót (9.400 forintot) kell fizetni.