A vállalat egy 1,5 megawattos villanymotort és egy 3 kilovoltos invertert épít - utóbbi az akkumulátorok egyenfeszültségét a háztartásokban is megszokott váltófeszültséggé alakítja -, ezek képezik majd az elektromos repülőgép hajtóműjének alapjait a tervek szerint.
A Wright Electric a brit EasyJet-tel dolgozik együtt a Wright 1 nevű, 186 üléses elektromos repülőgép fejlesztési programjában.
Jeffrey Engler, a Wright Electric vezérigazgatója szerint a társaság célja, hogy a kereskedelmi repülést környezetbarátabbá tegye.
Az EasyJet szerint a motor repülési tesztelése várhatóan 2023-ban lesz.
A repülőgépet azonban csak 2030-ban tervezik majd üzembe állítani.
A Wright Electric a repülési irányító és energiamenedzsment rendszerekhez kapcsolódóan tárgyalásokat folytat a BAE Systems-szel is.
„A motorfejlesztési program a következő lépés a keskenyebb testű repülőgépek építése felé" - közölte az EasyJet, hozzátéve, hogy egy ilyen e-repülőgép számos belföldi és nemzetközi útvonalat kiszolgálhat a társaság hálózatában.
Johan Lundgren vezérigazgató a Wright Electric tesztelését és üzembe helyezését ambíciózus ütemtervnek látja. "Az akkumulátortechnológia halad előre számos amerikai kormányhivatalnál, amelyek finanszírozzák az elektromos repülés kutatását. Mindezek a fejlesztések elősegítik a fenntarthatóbb közlekedés jövőjét. Sokkal tisztábban látjuk a jövőt ma, hiszen a megbízhatóságot már nem csak a sugárhajtóművek szolgálhatják majd" - mondta a vezető.
Forrás: Flightglobal.com