Lassabb vámkezelésre, nagyobb várakozásra a kikötőkben, az áru szokásosnál hosszabb ideig tartó célba juttatására kell számítaniuk azoknak a kereskedőknek és feldolgozóknak, akik Kínába érkező fagyasztott húsokra várnak. A koronavírus jelentette fenyegetés miatt ugyanis nincs elég ember a feladatokra, különösen az áruszállításban dolgozó sofőrök vannak kevesen ahhoz, hogy a konténerek a terminálokból a szokott idő alatt célba érjenek. Minderről azonban nem szívesen, és csak névtelenül beszéltek a helyzetet közelről ismerők a hírügynökségnek.
Peking nemrégiben lazított a húsbeviteli szabályokon, nem csak sertésnek, hanem a baromfifélék húsának is örülnek, mivel Kínában egyre kevesebb az országon belül megtermelt élelmiszer. A kereslet viszont nem csökken a fehérjeforrásokiránt még úgy sem, hogy közben a húsárak soha nem látott magasságokba kúsztak.
Kína főként Dél-Amerikából, Európából és az USA-ból importál húst, hogy enyhítse a hiányt, mépedig egyre növekvő mennyiségben. 2019-ben a hús és a belsőségek importja közel rekordmértékben, 50 százalékkal nőtt, 6,2 millió tonnára a vámhivatali adatok szerint.
Kiderült azonban, hogy a kikitőkben más gonddal is szembe kell nézni akkor, amikor Kínának a sertéspestis miatt, égető szüksége van minden falat élelmiszerre.
A kikötőterminálok ugyanis gondokkal küszködnek a villamos energia biztosítása terén.
Az elektromosságra pedig értelemszerűen szükség van, hogy a konténerben érkezett áruk a megfelelő hőmérsékleten maradjanak. A baj állítólag akkora, hogy a kikötőhatóságok egyes hajókat e három kikötőből más szárazföldi kínai állomáskra, illetve Hongkongba irányítanak át.
Egyelőre nem tudni, a terminálokon mikor áll vissza a működés a megszokott mederbe. A teherautók vezetőit ugyanis, akik más városokból érkeznek vissza, automatikusan 14 napos karanténba helyezik, a járművek pedig helyben vesztegelnek.
A pekingi székhelyű kínai vámhivatal nem válaszolt a Bloomberg megkeresésére, hogy kommentálják az értesüléseket.
A kormányzat nemrégiben felszólította a gyárakat, hogy fokozzák a termelést,
azt követően, hogy a holdújévi szünet a vírus miatti meghosszabbítása immár lényegében mindenütt véget ért. A kínai közlekedési miniszter szerint ugyanakkor mintegy 220 millió, lakhelyétől távol dolgozó munkavállaló nem tért vissza munkájához, akik lehet hogy csak február legvégén vagy március elején utazhatnak munkavégzésük helyére.