Az autógyár 1,1 milliárd dolláros büntetést köteles fizetni a piac elhagyása miatt az első negyedévben, ebből 300 millió dollárt készpénzben. Az Equilor Befektetési Zrt. hírösszefoglalója szerint az átszervezéssel
véget vetnek a 164 éves ausztrál Holden márkának, a thaiföldi piacon nem lesz kapható többé Chevrolet, és a GM eladja a kínai Great Wall Motorsnak a Rayong márkáját.
Mary Barra, a cég elnök-vezérigazgatója a CNBC-nek kiemelte, hogy a nyereség az amerikai és kínai piacokról származik, ezért csökkentik inkább a vállalat jelenlétét globálisan.
A lépés egyúttal
az amerikai autógyártó 2015-ben megkezdett nemzetközi átszervezési programjának része,
amelynek célja, hogy a profitábilis piacokra, illetve a jövő automobilitásának fejlesztésére – így az elektromos autókra és az önvezető járművekre - koncentráljanak.
Az Új-Zélandon és Ausztráliában népszerű Holden márkától pedig a cégvezetés elmondása szerint nehéz szívvel válnak meg, több lehetőséget is kipróbáltak az életben tartására, de végül kénytelenek voltak a gyártás végleges leállítása mellett dönteni.
A Holden céget 1856-ban alapították Ausztrália déli részén, mint nyereggyártó vállalkozást, 1908-tól gyártottak személyautókat, és 1931-ben került a General Motors tulajdonába.
A leépítés hatására a vállalat fő fókusza az amerikai piacon kívül a jövőben Kína, Mexikó és Dél-Amerika lesz.
Ezzel a GM folytatja azt a visszavonulást, amit egyebek között azzal kezdett meg, hogy 2017-ben értékesítette európai érdekeltségét a francia PSA Csoportnak. Később átszervezte dél-koreai operációját, emellett csökkentette jelenlétét az orosz és az indiai piacon is.