Lapértesülések szerint a két fél közel áll ahhoz, hogy megállapodást kössön egymással kisvállalkozási hitelek nyújtásáról amerikai ügyfelei számára.
Ez a megállapodás mindkét félnek előnyös, hiszen az Amazonnak új bevételi forrást jelent, a befektetési bank pedig olyan új piachoz jut, amelyet más módon sokkal nehezebb lenne elérnie.
Két banki forrás is úgy nyilatkozott az online kereskedővel folytatott megbeszélésekről, hogy az Amazon egy hitelezési platformon keresztül megkönnyítené a kis- és középvállalkozások kölcsönhöz jutását.
A projekt már márciusban elindulhat
- mondta egyikük.
A Goldman, amely nem volt hajlandó kommentálni az értesüléseket, a hatalmas kereskedelmi és befektetési banki monstrumból egy szélesebb pénzügyi szolgáltatócsoporttá alakulhat, amely jobban hasonlít olyan riválisaira, mint a JPMorgan Chase és a Citigroup. David Solomon, Goldman vezérigazgatója nemrég azt mondta a részvényeseknek, hogy a bank növelni szeretné a nyereséget azáltal, hogy
új forrásokból szerez bevételeket, például a lakossági banki szolgáltatásokból és vagyonkezelésből.
A Goldmannal kötött megállapodás összhangban állna Jeff Bezos azon törekvéseivel, hogy a társaságot olyan infrastruktúra-szolgáltatóvá alakítsa, amely profitál az online kereskedelem növekedéséből.
John Cronin, a Goodbody's brókerügynökség elemzője szerint a bankszektorral kialakított partnerségek lehetővé tehetik az Amazon számára, hogy jelentősen kibővítse kis- és középvállalkozási hitelezési platformját a szabályozási kötelezettségekkel járó hitelezési kockázatok nélkül.
Az Amazon nem kommentálta az értesüléseket, de annyit elmondott, hogy a hitelezés az egyik olyan szolgáltatás, amelyet értékesítő partnereinek, tehát elsősorban azoknak a kis- és középvállalkozásoknak nyújt, amelyek az Amazon üzleteiben adják el termékeik több mint felét.
Az Amazon már messze meghaladta az induló profilját, az online könyvkereskedelmet, hiszen felhőalapú szolgáltatásokat és korszerű raktárhelyiségeket is kínál a vállalkozásoknak.
Emellett a 2019 év végi mérlegében már több mint 863 millió dollárnyi kisvállalkozói kölcsöne volt, melyeket az elmúlt nyolc év során nyújtott a webhelyén értékesítő kisvállalkozásoknak.
Az Amazonnal kötött megállapodás a tavalyi Goldman és az Apple közötti hitelkártya-partnerséget követi majd, amely közvetlen csatornát biztosít a Goldmannek az Apple több mint 100 millió amerikai előfizetőjéhez.
A Goldman új üzletágai tavaly a bevétel kevesebb, mint 3 százalékát tették ki. A bankóriás a közelmúltban kijelentette, hogy idén szolgáltató bankként is elindul ún. „white label" típusú megoldásokkal, ami azt jelenti, hogy más szolgáltatók viszonteladóként a saját márkájuk részeként kínálhatják a bank konstrukcióit.
Forrás: Financial Times