A brit lap a jelenlegi növekedési tendenciák alapján úgy kalkulál, a négy kifutópályával rendelkező párizsi nagy repülőtéren a jövő év második felére már több utas fog áthaladni, mint a kétpályás Heathrown.
2019-ben, a CDG utasforgalma 5 százalékkal, 76,15 millió utasra nőtt, a Heathrowé 1 százalékkal, 80,9 millióra. Ez alapján a CDG-n idén vélhetően 80 millió utas, a londoni repülőtéren 81,7 millió utas fog áthaladni.
Ha a tendencia nem változik, 2021 júliusára kiegyenlítődik a két repülőtér utasforgalma, ezt követően pedig a CDG-é lesz nagyobb.
Ezekbe az előzetes kalkulációkba persze még sok minden beleszólhat, többek között épp a koronavírus, amely - idén biztosan - jelentősen visszaveti a Kínából érkezők számát. Ugyanakkor előfordulhat, hogy újramelegítik a Heathrow harmadik kifutópályájának tervét, amelynek kormányzati és parlamenti támogatása öt évvel ezelőtt született meg. A terv azonban később visszakerült az asztalfiókba, az eredetileg tervezett 2026-os átadási dátum már biztosan nem tartható. Ha újra elő is veszik az új pálya tervét, az legkorábban is csak a 2020-as évek végén nyílhat meg a repülőgépek számára.
A repülőtér üzemeltetője ugyanakkor kritikus fontosságúnak tartja a harmadik pálya megépítését. A cégvezető szerint, a brexit után "gazdasági katasztrófát" jelentene az egész ország számára, ha a pálya meg nem építése miatt kerülnének hátra a légikikötők versenyében.
A Heathrow egyébként idén januárra - a koronavírus ellenére is - rekordról jelentett, az utasszám ugyanis 2,9 százalékkal nőtt 2019 azonos időszakához képest.