Folytatja a felhasznált műanyag mennyiségét csökkentő intézkedéseit az ALDI. A cég felelős vállalatként számos intézkedéssel kívánja csökkenteni műanyag-felhasználását, így 2019-ben már kivezette kínálatából az egyszer használatos műanyag termékeket, többek között a műanyag evőeszközöket, poharakat, tányérokat és szívószálakat.
2019 tavaszán a cég saját közösségimédia-oldalán kérdezte meg a vásárlóit, hogy műanyag fedéllel vagy anélkül szeretnék-e megvásárolni a sajátmárkás tejtermékeket.
A szavazáson részt vevők válasza alapján a sajátmárkás tejtermékekről a vállalat fokozatosan elhagyja a műanyag fedőket.
A szavazás következtében első körben három termékről – vajkrémről, kefirről és sajtkrémről – hagyta el a műanyag fedőket. Ezzel éves szinten 6,4 tonnányi mennyiséggel csökkent az ALDI műanyag-felhasználása.
A vállalat most tovább folytatja ezt az intézkedését, és a legkeresettebb, 450 gr-os kiszerelésű, 12 és 20%-os tejfölöknél is végleg elhagyja a műanyag fedőket.
A fedők elhagyására a készletek kifutása után, a tervek szerint ez év március végéig sor kerül.
Az intézkedés következtében éves szinten további 10 tonnával csökken a műanyag-felhasználás.
A vállalat célkitűzése szerint, 2025-re a saját márkás termékei esetében 100 százalékban újrahasznosítható csomagolóanyagot fog használni, illetve 2025-ig 15 százalékkal csökkenti csomagolóanyag-felhasználását.