Egyre nő a zöldségekre és gyümölcsökre költött összeg a háztartásokban - derül ki a kutatásból - viszont az alkalmanként megvásárolt mennyiség csökkent, vagyis többször vásárolunk kevesebb friss terméket. A felmérés adatai szerint a magasabb költés általánosan jellemző, tehát minden korosztályban megnőtt a fogyasztásra fordított összeg.
Egy kivétel akadt mindössze, a gyermek nélküli fiatal családok költöttek kisebb összeget gyümölcsre, de a zöldségben ők is követték a trendet.
A legnagyobb mennyiségben almát visznek haza a háztartásokba a magyarok, melyet a banán, a dinnye, a narancs és a mandarin követ.
De nem ugyanazt vásároljuk leggyakrabban, mint amiből a legtöbbet vesszük, aminek oka az lehet, hogy a leggyakrabban vásárolt banán nem áll el olyan sokáig, mint az alma, így célszerű többször keveset vásárolni belőle.
A leggyakoribb banán után az almából vásárolunk másodszor a leggyakrabban, vagyis a két gyümölcs helyet cserél a dobogón a magyar háztartások által leginkább kedvelt gyümölcsök sorában a gyakoriság és a mennyiség mérése szempontjából. A leggyakrabban vásárolt további gyümölcsök viszont már nem annyira szerepelnek a legtöbbet megvett gyümölcsök élén, ezek a citrom, a narancs és a szőlő.
A zöldségek között a burgonyát vesszük a legnagyobb mennyiségben, melyet a paradicsom, a vöröshagyma és a paprika követ, a káposztával zárva a sort.
A leggyakrabban viszont nem krumplit, hanem paprikát veszünk a zöldségesnél, amelyet a paradicsom, a burgonya, a vöröshagyma és a sárgarépa követ.
Forrás: Magyarmezőgazdaság.hu