Járvány idején fokozott veszélynek vannak kitéve azok, akik élelmiszert és utasokat szállítanak. Egyre több amerikai vállalat tesz óvintézkedéseket a koronavírus terjedésének megakadályozására, az olyan vállalatok, ahol független vállalkozóként alkalmazzák a munkavállalókat,
nem adnak lehetőséget a fizetett szabadságra vagy betegszabadságra.
Az Uber és a Lyft is a napokban útmutató üzenetet küldött munkavállalóinak.
Mindkét cég a kézmosás és a higiénia fontosságára hívja fel a figyelmet, és hogy a járműtulajdonosok sűrűn fertőtlenítsék autóikat. Továbbá a Lyft a sofőrjei számára elérhető helyeken, mint a repülőterek, kézfertőtlenítőket tesz ki,
Szorosan együttműködünk a közegészségügyi hatóságokkal"
– írta az Uber sofőrjeinek, és arra kérte őket, amennyiben rosszul érzik magukat, inkább maradjanak otthon. Azonban a munkavállalóknak nem fizetik a betegszabadságot, vagyis a sofőröknek át kell gondolniuk, hogy a megélhetésüket vagy az egészségüket, és egyúttal utasaik egészségét kockáztatják-e – fejtette ki Veena Dubal, munkajogi szakértő és a Kaliforniai Egyetem docense.
Mexikóban két Uber sofőr is szállított olyan utast, aki megfertőződött koronavírussal, és ezt nem tudván folytatták munkájukat.
A vállalat válaszul ideiglenesen felfüggesztette 240 rendszeres utasát, akiket kitehettek a vírusfertőzés veszélyének.
Az ételkiszállítással foglalkozó vállalatok, mint a Postmates, a DoorDash, vagy az Instacart szintén nemrég küldött útmutatásokat alkalmazottainak.
Az Instacartnál elmondták, hogy az elmúlt hetekben megnőtt a rendelések száma, különösen a tejpor, konzervek, vitaminok és kézfertőtlenítők esetében.