A vuhani koronavírus jelentette fenyegetés kapcsán, legalább akkora gondot jelent a témával kapcsolatos álhírek, nem ritkán káros félrevezető információk kiszűrése és száműzése a közösségi médiából, mint a fertőzés elleni küzdelem. A fals, hivatalosan meg nem erősített "tudnivalók" sorában immár megjelentek azok a videoposztok, üzenetek, amelyekben önjelölt "hozzáértők" mutatnak be házilag kotyvasztott kézfertőtlenítőket, például alkoholos italok és aloe vera tartalmú készítmények keverésével.
A jelenség név szerint is elérte a Texasban működő, Tito nevű, kisipari vodkagyártó céget. A vállalkozás végül kénytelen volt reagálni arra a vásárlói állításra, hogy itala alkalmas lehet kézfertőtlenítésre. A Tito Twitter bejegyzésben tette közzé, hogy az általuk gyártott vodka 40 százalékos alkoholtartalma miatt, nem megfelelő, és ezért nem is ajánlott kézfertőtlenítésre.
A cég a maga részéről az amerikai járványügyi központ (CDC) ajánlását tartja követendőnek a maga és vásárlói számára.
Eszerint a vírus elleni hatékony védekezés részeként, a kézmosáshoz elsősorban meleg vizes, szappanos, alapos és hosszan tartó (legalább 20 másodperces) kézmosásra van szükség.
Ha ezek nem állnak rendelkezésre, akkor használhatók a legalább 60 százalékos alkoholtartalmú italok vagy készítmények. Az ajánlás szerint az alkoholtartalmat felhasználás előtt ellenőrizni kell a csomagoláson.
A koronavírus terjedésével egyre nagyobb a különböző kézfertőtlenítő szerek forgalma világszerte.
A Kantar piackutató szerint a kézfertőtlenítők forgalma idén februárban 255 százalékkal növekedett meg az Egyesült Királyságban, éves viszonylatban vizsgálva.
A termékekkel kapcsolatban rendszeresen érkeznek hírek nyerészkedő, irreális kereskedői túlárazásokról is.