Az Amazonnál elmondták, hogy több szerződést is kötöttek már, ugyanakkor az ügyfeleket nem nevezték meg. Egy új weboldal segítségével kívánja terjeszteni Just Walk Out technológiáját a cég.
Az Amazon Go kassza nélküli üzletek közül az elsőt 2018 januárjában Seattle-ben nyitotta a meg cég,
azóta pedig 26 új boltot nyílt Chicagóban, New Yorkban és San Franciscóban.
A kassza nélküli üzletek nagyon népszerűek - legalábbis a Loup Ventures kockázatitőke alap szerint:
az Egyesült Államokban 50 milliárd dollárt fog érni ez a piaci szegmens a jövőben.
Dilip Kumar, az Amazon kiskereskedelemmel és technológiával foglalkozó alelnöke elmondta, hogy nincs előrejelzésük a piaci szegmens nagyságáról, de az üzletek népszerűsége jól mutatja, hogy mennyire kedveltek a kassza nélküli boltok.
Technológiánk széles körben alkalmazható, üzletmérettől és iparágtól függetlenül, mert megoldja azt az alapvető problémát, hogy miként lehet kényelmesen, sorbaállás nélkül vásárolni, különösen akkor, ha a vásárlókat szorítja az idő"
– fűzte hozzá az alelnök.
Az alelnök elmondta, hogy a technológiát már működő és új üzleteknél is lehet alkalmazni. Az Amazon telepíti a kamerákat és a polcok súlyérzékelőit.
Az Amazon Go üzletektől eltérően, nem egy kódot olvasnak be telefonjukkal, hanem bankártyájukat ellenőriztetik a bejáratnál. Az Amazon emblémáján kívül azonban
az üzletek megtarthatják korábbi kialakításukat, logójukat és márkanevüket,
valamint minden szolgáltatást az adott kiskereskedő intéz és ellenőriz. A kosárba helyezett termékeket a rendszer összegyűjti, és a bolt elhagyásakor kiszámlázza azokat.