Gablini Gábor szerint ha az Európai Bizottság elhalasztja a büntetéseket, az némi levegőhöz juttatná a gyártókat, a kereskedőket, valamint a vevőket is. Amennyiben viszont ezt nem lépik meg, az még rosszabb helyzetbe sodorja a teljes piacot, mivel nem tudni, hogy a gyártókra miként hat a szigorítás és a koronavírus-járvány.
Több, a vírus által súlyosan érintett területen, mint például Olaszországban, a gyártás már teljesen leállt, de több világmárka is beszüntette az európai üzemek működését.
Ugyan Kínában kezd helyreállni a piac, a Volkswagen vezérigazgatója szerint márciusban már a tavalyi eladások közel 60 százalékát sikerült elérni, míg februárban ez csupán 20 százalék volt, de a világ legtöbb országában még csak most jön a neheze.
Az ágazati szakértők szerint a szalonok Magyarországon is bezárhatnak. A Gémosz elnöke azonban kiemeli, hogy ha megkötésekkel is, de a márkaszervizek működését fenn kell tartani. Hozzáteszi, hogy az online ügyintézés és időpontfoglalás, valamint a fizetés által elkerülhető a személyes kontaktus a vevők és a szerelők között.
Idén január-februárban a használt autók piacán még nem volt semmi érezhető, mostanra viszont nyilvánvalóvá vált, hogy a járvány a teljes ágazatot megroppantotta.
A kereskedők jelentős része már bezárt, máshol pedig csak telefonos egyeztetés után fogadják a vevőket. A Népszava szerint március első napjaiban 30-40 százalékkal csökkent a forgalom, de azóta a visszaesés eléri a 60-70 százalékot.