A tavalyi 150 után idén ismét 150 fizikai márkaüzletet kíván nyitni a Lego, világszerte. A cég mindezt úgy hajtja végre, hogy a saját becslései szerint tavaly a globális játékpiac 3 százalékkal zsugorodott.
A vállalat vezérigazgatója, Niels Christiansen a BBC-nek jelezte, történt néhány olyan változás a kiskereskedelemben, amely nyomás alá helyezte a játékgyártókat. Mindazonáltal a Legónál arra számítanak, hogy továbbra is nagy erő rejlik a fizikai üzletekben.
A Lego egyébként világszerte 570 bolttal rendelkezik, de a termékeinek jelentős részét harmadik félként belépő boltok értékesítik.
A társaság csak Kínában 80 üzletet akar nyitni, de a tervek szerint a kínai terjeszkedés eredményeként összesen 220 boltja lesz majd a dán vállalatnak.
A Lego helyzetét is nehezíti azonban a koronavírus-járvány Kínában. A cég ugyanis a hatóságok tanácsára egy hétre bezárta a Csiahszingben található gyárát a Holdújév után – noha a termelést azóta újraindították.
A héten a Lego arról jelentett, 2019-ben 38,5 milliárd dán korona (5,7 milliárd dollár) volt a bevétele, szemben az egy évvel korábban elért 36,4 koronás eredménnyel. A vállalat nettó profitja 3 százalékkal 8,3 milliárd koronára emelkedett. A Legónak 2017 óta ez volt a második nyereséges éve – akkor ugyanis a vállalat eladásai komolyan megroppantak.
A számokat tekintve, a Lego ereje egyértelműen látszik.
Évente a világon nagyjából 70 millió darab Lego terméket adnak el, több mint 130 országban, és a cégnek 18 800 dolgozója van világszerte.
Ráadásul nem meglepő, hogy a Lego a világ legnépszerűbb márkája lett egy friss felmérés szerint, mivel a hivatalos közlés szerint 2009 óta egyetlen terméket sem kényszerültek visszahívni a piacról.