Több ügyfélben merültek fel kérdések a számukra megfelelő megoldással kapcsolatban. Az OTP Bank mindent megtesz a teljes körű tájékoztatás érdekében, de a járványhelyzet lassíthatja ezt a folyamatot. Elsősorban a honlapon történő tájékozódás javasolt az ügyfelek számára - olvasható a pénzintézet tájékoztatójában.
Az OTP Bank esetében az egymilliót is meghaladja azon ügyfelek száma, akiket egy vagy több terméken keresztül is érint a közelmúltban bevezetett fizetési moratórium.
A hitelek törlesztése jellemzően a hónap végi és hónap eleji időszakot érinti terméktől és a szerződéskötés időpontjától függően.
Az OTP Bank komoly kapacitásokat mozgósított annak érdekében, hogy a március 18-án nyilvánosságra került és a kialakult fizetési szokásokat gyökeresen megváltoztató jogszabálynak teljes körűen megfeleljen. Ennek része az is, hogy
elsősorban honlapján, de a telefonos és fióki ügyfélszolgálatokon is minden aktuális és fontos tájékoztatást megad az ügyfelek számára.
A honlapon folyamatosan frissülő gyakori kérdés blokk is elérhető, itt találhatóak a legfontosabb kérdések és az arra adott szakmai válaszok. Ezt érdemes az ügyfeleknek folyamatosan követnie. Az internetbankkal rendelkező ügyfelek könnyen ellenőrizhetik bankszámláik, folyószámla-hitelkeretük vagy hitelkártya számláik forgalmát, egyenlegét, az előjegyzett és sikeresen kiegyenlített kamatdíj és egyéb fizetési kötelezettségeiket is.
A járványhelyzet miatt az egyéb csatornák kapacitása eltérhet a megszokottól. A fióki ügyintézésben, de a telefonos ügyfélszolgálaton is hosszabb várakozási időre kell számítani. Egyes kisebb fiókok esetében a járványhelyzet miatt előfordulhatnak akár néhány napos bezárások is.