A Tesco több száz termékének - köztük saját márkás cikkeknek - az árát az Aldiéhoz igazítja annak érdekében, hogy a brit vásárlók még kedvezőbb áron jussanak a kedvelt termékekhez - idézi a Tesco közleményét a Napi.hu.
Az érintett termékek árát a Tesco rendszeresen ellenőrzi és összeveti az aldis árakkal, a kedvező árú termékeket pedig online is megvásárolhatják a fogyasztók.
A Tesco egyébként hetente kétszer ellenőrzi majd, hogy az áraik megfeleljenek a konkurens cégnél elérhetőkkel. Az összehasonlítás alapját képező áraknak legalább öt üzletben kell elérhetőnek lenniük.
Alessandra Bellini, a Tesco ügyfélkapcsolatokért felelős vezetője szerint vásárlóik a legversenyképesebb áron szeretnék elérni a rendszeresen vásárolt termékeket. Az új kampány keretében pedig Tesco-termékeket az Aldiban megszokott árakon vásárolhatják meg az emberek.
A kampányban szereplő termékek polcain egy piros buborék hívja majd fel a figyelmet az alacsony árakra.
Az eddig is nyilvánvaló volt, hogy kemény versenyben van a brit lánc a német diszkontokkal. Az viszont ritkaságszámba megy, hogy nevesíti is az akciójában a riválist.
A Tescónak sokáig jól ment Nagy-Britanniában, de az Aldi és a Lidl piacra lépése és agresszív terjeszkedése, növekedése miatt egyre kisebb lett a szelete a tortából. Ezt mutatják többek között a legutóbbi brit karácsonyi szezon adatai: a korábbi évekhez hasonlóan az Aldi és a Lidl sokkal jobban teljesített, mint a többi boltlánc. A Lidl eladásai több mint 10 százalékkal növekedtek, az Aldi közel 6 százalékkal növelte forgalmát a múlt év utolsó három hónapjában az előző év azonos időszakához képest.
A hagyományos boltláncok közül a Tesco ezzel párhuzamosan rosszabbul szerepelt: 1,5 százalékos csökkenést kellett elkönyvelnie. A Tesco mellett a többi nagy brit boltlánc sem tudta felvenni a versenyt a német diszkontokkal, a Sainsbury, az Asda és a Morrison's 0,7-2,9 százalékos visszaeséssel zárta ezt az időszakot.
Mindezek következtében a brit kiskereskedelmi piacon legnagyobbnak számító Tesco részesedése 0,4 százalékponttal, 27,4 százalékra csökkent.
Az éles versenyben több megoldással is próbálkozott a Tesco, hogy megtörje a német cégek térnyerését. 2018-ban például Jack's néven diszkontláncot indított, és az eredeti tervek szerint 100 ilyen boltot nyitottak volna. A cég menedzsmentje akkor még nagyon sokat várt az új bolthálózattól, tavaly azonban kiderült, hogy az új diszkontlánc nem szerepelt úgy, ahogy azt elvárták. A múlt év őszéig mindössze 10 Jack's-üzletet adtak át, miközben a korábbi tervek már az év első felére 10-15 egységet irányoztak elő.