Megváltozott a megbízások összetétele is, főleg a leállt autóiparral és építkezésekkel összefüggő áru és nyersanyag volumene esett, továbbá áprilisban ötödével csökkenhet az üzemanyag-forgalom is, ami szintén kihatással lehet a vasúti fuvarozásra.
Eközben megugrott a lakossági ellátást kiszolgáló, eddig kamionokkal kielégített szállítási igény,
továbbá az agrárium is a vasúttól várja a gabonaexport és a szójaimport egy részének lebonyolítását a közúti korlátozások miatt – fejtette ki az elnök a lap csütörtöki számában.
Azt is elmondta, hogy a napokban elindult Kínából a járvány utáni első kontinentális vonat, amely Ukrajnán és Záhonyon keresztül érkezik a budapesti Rail Cargo Terminal – BILK-re konténerekkel megrakottan.
Hozzátette: az RCH arra számít, hogy mivel újra működnek a kínai gyárak és kikötők, útnak indítják a hajókat is Európa felé az Ázsiában rekedt konténerekkel, és visszaerősödhet az európai export.
Áprilisban életre kelhet a tengeri konténerforgalom, sőt ezen a téren a nyáron nagyobb mennyiségi felfutás várható a korábbi kiesés miatt.