Bár rengeteg a dolguk a postával versenyző futároknak,
a csomagok megnövekedett kézbesítése a postán is a nagyobb online vásárlási forgalomnak tudható be,
ami a járvány idején észszerű fogyasztói reagálás. Ennek ellenére a posta azt közölte, hogy a kézbesítésben és a feldolgozásban is zavartalan a munka, a szükséges kapacitások rendelkezésre állnak.
Míg a csomagokban megnövekedett a forgalom,
a levélfeldolgozásban viszont kevesebb küldeményt kell kézbesíteniük a postásoknak, mint azt ebben az időszakban megszokták.
Mivel az emberek általában otthon vannak, megnőtt viszont a sikeres kézbesítések aránya.
A változásokban többek közt szerepet játszhat az is, hogy a postahivatalok sem a megszokott nyitva tartással üzemelnek a vészhelyzet idején, így
megszűnt például a délutáni csúcsforgalom.
A posta ügyfelei is az általános 15 óráig tartó sávban igyekeznek elintézni a küldeményfeladásokat, noha a postákra nem vonatkozik a 15 óráig szóló nyitva tartás és a 9-12 óra közötti nyugdíjasok vásárlására vonatkozó korlátozás sem. Ezzel együtt
hétköznap egységesen 18 óráig tartanak nyitva a hosszabb nyitva tartással üzemelő posták,
kivéve Budapesten a 62-es (VI. kerület Teréz krt. 51.), a 72-es (VIII. kerület Baross tér 11/c) és a 112-es számú (XI. kerület Fehérvári út 9-11.) postahivatalt.
De nemcsak a küldeményforgalomban, hanem a pénzügyekben is másként intézzük az ügyeinket.
Például megnövekedett azok aránya, akik előre fizetnek a megvásárolt áruért az interneten.
A posta iCsekk nevű mobilapplikációjával be lehet fizetni a csekkeket bankkártyával, otthonról is, ezt is jobban igénybe veszik az ügyfelek, és megnőtt a regisztráltak száma is.
Forrás: Növekedés.hu