A Skype nem élt a lehetőséggel, lehagyták a riválisok

ingyen, telefon, skype, viber, app, okostelefon
A Skype a harmadik óriás ezen a piacon.
Vágólapra másolva!
Néhány éve még a Skype volt a legtöbb ember számára az a platform, amellyel a videó- és konferenciahívásokat intézték. Az utóbbi hetekben azonban hihetetlenül megnőtt a kereslet a hasonló szolgáltatások iránt. A Skype azonban ahelyett, hogy fejlesztésekkel megerősítette volna pozícióját, kihagyta a lehetőséget, így a riválisok, mint például a Zoom, könnyedén elhúztak.
Vágólapra másolva!

Az utóbbi időben a koronavírus-járvány teljesen átalakította azt, ahogyan az emberek eddig dolgoztak, kommunikáltak, tornáztak, vagy éppen vásároltak. Előtérbe kerültek az online szolgáltatások, egyre több otthoni edzéslehetőség van az interneten, sokan rendelnek ételt vagy szállíttatják ki a boltban megvásárolt élelmiszereket, a munkához pedig majdnem mindenki valamelyik videóhívásos platformot használja.

Bizonyára a legtöbb embernek pár hónapja még a Skype lett volna a választása egy videokonferencia lefolytatásához, azóta viszont nagyon sok minden változott és bebizonyosodott, hogy a rivális vállalatok is képesek éppen olyan jó, ha nem jobb, szolgáltatást nyújtani.

A Skype-ot még 2011-ben vásárolta fel a Microsoft. A cégnek akkoriban 100 millió aktív felhasználója volt, közülük 8 millióan előfizetéses szolgáltatást is igénybe vettek a platformon.

A Skype annyira jelentős szolgáltatássá nőtte ki magát 2011-re, hogy maga a videóhívás kifejezés gyakorlatilag egyet jelentett a cég nevével, hiszen például a távolban tanuló gyerekek naponta skype-oltak a szülőkkel. Ennek ellenére már akkor gondjai voltak a Microsoftnak, hogy miként tegye nyereségessé a platformot. Ráadásul ebben az időben egyszerre több chat alkalmazás is megjelent a piacon, például a WhatsApp, a Messenger, a Snapchat és a WeChat. Az emberek pedig egyre kevesebb időt töltöttek a videóhívásokkal, és helyette egyre gyakrabban küldtek üzeneteket.

A Microsoft ekkor úgy döntött, hogy saját chat alkalmazásukat, a Windows Live Messengert leállítják és mindent egy lapra tesznek fel, vagyis bíztak abban, hogy a felhasználók a chateléshez is a Skype-ot fogják használni.

Illusztráció Forrás: Origo

A Skype viszont annyira telítetté vált a szolgáltatásoktól, hogy teljesen megbízhatatlan lett a rendszer, miközben a riválisok sokkal stabilabb alternatívákat kínáltak. A Microsoft pedig ahelyett, hogy a meglévő hibákat javította volna, úgy döntött, hogy inkább újratervezi az alkalmazást. Ennek következtében a megbízhatatlan teljesítményhez még havonta változó felület is társult, amit igen nehezen szoktak meg a felhasználók,másfelőlpedig idegesítette őket.

2017-ben egy Snapchathez hasonló dizájnt mutattak be, amit viszont annyira nem szerettek a userek, hogy egy év múlva ismét újítani kellett.

Ezzel párhuzamosan megpróbálták az üzleti funkciókat is erősíteni, hogy a vállalkozások is a Skype-ot használják a kommunikációhoz. A 2016-ban bemutatott Microsoft Teams viszont ebben a tekintetben sokkal jobbnak bizonyult és hamar elhúzott a Skype mellett. Persze ez nem azt jelenti, hogy a Microsoft elengedi a Skype-ot. Az új stratégia szerint inkább a mindennapi felhasználásra koncentrálnak és nem eröltetik az üzleti irányvonalat.

A járvány miatt jelenleg naponta 40 millió ember használja a szolgáltatást, ez havi szinten 70 százalékos növekedést jelent. Ha ezekből az adatokból visszaszámolunk, akkor kiderül, hogy korábban mindössze 23 millió napi felhasználója lehetett a szolgáltatásnak, és ez jócskán elmarad a 2011-es adatoktól, vagy a 2015-ös havi 300 millió felhasználótól. Havi szinten a Whatsapp már 2 milliárdnál tart, de már a Telegram is átlépte a 200 milliót.

Ráadásul a hasonló szolgáltatást kínáló cégek is komoly veszélyt jelentenek a Skype-ra.

A Zoom és a Houseparty alkalmazások népszerűsége toronymagasan veri a Skype-ot az Egyesült Államokban és a briteknél is. Mindkét platform a két országban dobogós helyen áll a legtöbbet letöltött alkalmazások listáját az App Store-ban. Ennek oka az, hogy ezeket a platformokat rendkívül egyszerű használni, 40 percig teljesen ingyenesek és csak egy link, vagy kód szükséges a konferenciahívások indításához és a belépéshez. A mostani időszak a Skype újjászületéséről szólhatott volna, ehelyett - úgy tűnik - még inkább lemaradnak a versenyben.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!