A Peak is csatlakozik a Salarify által indított kezdeményezéshez, melynek lényege, hogy a hazai fintech cégek is összefogjanak, és segítsék a vállalatok mindennapjait a kialakult nehéz helyzetben.
A Peak 2020 januárjában indította el a CashCard Business vállalati költségkártya béta verzióját, a széleskörű piacra lépést pedig az év második felére tervezték. A kialakult helyzetre való tekintettel azonban nagyobb sebességre kapcsolt a Peak csapata, aminek köszönhetően
már áprilistól használatba vehetik a hazai vállalkozások a számos előnyt kínáló szolgáltatást.
A CashCard Business célja, hogy
a munkavégzés közben felmerülő kiadásokat minden munkavállaló egy dedikáltan neki, erre a célra kibocsátott bankkártyával intézhesse, így csökkentve a készpénzhasználatot és a személyes érintkezést.
A regisztráció 1-2 percet vesz igénybe, majd az online felületre bejelentkezve tetszőleges darabszámban rendelhetők virtuális, vagy plasztik Mastercardok, forint, illetve euró devizában.
A kibocsátott plasztik és virtuális kártyák ApplePay funkcióval is rendelkeznek, tehát mobilfizetéssel fizikai terminálokon is használhatók.
A Peak ezt a megoldást dobozos infrastruktúraként bankoknak is kínálja, amelyek saját ügyfélkörük arculatára szabva kínálhatják tovább úgy, hogy a termék piacra vitele nem igényel fejlesztést a bank oldaláról. A rendkívüli helyzetre való tekintettel bankok is díjmentesen igénybe vehetik a rendszert, annak érdekében, hogy a lehető legtöbb vállalkozás élete egyszerűbbé váljon.
A fintech cég felmérése szerint a legelterjedtebb költségtérítési mód a készpénzhasználat, de szintén gyakori az utófinanszírozás is, ahol a munkavállaló saját zsebből fizeti a vállalat költségeit, majd a hónap végén utólag, a benyújtott számlák alapján kapja meg a teljes összeget. Alternatíva még a banki társkártyák igénylése is, viszont ebben az esetben a cégvezető és a munkavállaló fizikai jelenléte is szükséges a bankfióki igénylés folyamán, ráadásul a társkártya használók számára nincs biztosítva megfelelő felhasználói felület sem, a kiadások pedig nehezen nyomon követhetők.
A kialakult járványhelyzetben nagyon fontos, hogy minimálisra csökkenjen a fizikai érintkezés, ugyanakkor a munkavállalók anyagi helyzete is bizonytalanabb, így az utófinanszírozás sem megfelelő megoldás.
A CashCard Business mindhárom jelenlegi megoldást kiváltva, egy 100 százalékban fizikai kontaktus nélküli, teljesen online kezelhető, a vállalat által előre finanszírozott megoldást nyújt.
A hazai vállalatok digitalizációjának, valamint a válsághelyzet támogatásának érdekében a Peak úgy döntött, hogy az összes regisztráló hazai vállalat számára elengedi a kártyakibocsátások árát, illetve 2020 év végéig a havidíjat is eltörli. A regisztrációt az alábbi weboldalon lehet kezdeményezni.