A Starbucks-szal versengő Luckin tavaly Kína azon kevés cégei egyikének mondhatta magát, amely sikerrel szerepelt az amerikai tőzsdén. A Nasdaq által jegyzett társaság szerint a vizsgálat során megállapították, hogy a tavalyi második negyedévtől a negyedik negyedévig terjedő időszak hamis eladási adatai mintegy 2,2 milliárd jüant tettek ki (mintegy 105 milliárd forint).
Ez az összeg a becsült éves árbevétel mintegy 40 százalékának felel meg.
Ez óriási csapás lehet a Luckin számára, amely tavaly szeptember végén 3680 kávézóval rendelkezett a 2019-es harmadik negyedévi beszámoló szerint. Ez majdnem hatszoros növekedést jelentett 2018 júniusához képest.
Már régóta rebesgették, hogy a vállalat trükközik, hiszen rendszeresen kínáltak kedvezményeket a termékeikre, néhány rendszeres vásárlójuk pedig azt állította a közösségi oldalakon, hogy még életében nem fizetett teljes árat a kávéjukért.
A Luckin a botrány miatt elvesztette piaci értékének 75 százalékát. Lu Zhengyao, a vállalat vezérigazgatója közösségi oldalán hangsúlyozta, hogy mélyen szégyenli magát a kialakult helyzet miatt és elfogad minden bírálatot és kritikát. Ígéretet tett arra is, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy a vállalat mielőbb talpraálljon.
Az ügy kirobbanása miatt több magas beosztású vezetőt és más munkavállalót is felfüggesztettek, amíg a belső vizsgálat tart és az sem kizárt, hogy több esetben bírósági útra terelik a dolgot.
A Luckin szintén közleményben figyelmeztette a befektetőket, hogy a tavalyi számokra többé nem lehet alapozni. Az Egyesült Államokban már több jogi cég kezdte meg az érintett befektetők toborzását, így hamarosan csoportos per indulhat a Luckin ellen.