A manhattani szövetségi bíróságon nyújtott be csoportos pert három ügyfél, akik szerint az ételfutár-szolgálatok a járvány alatt megsértették az Egyesült Államok monopólium ellenes törvényét és arra kötelezték az éttermeket, hogy drágábban adják a menün kínált tételeket.
Mindemellett a platformokon történt rendeléseknél a bevétel 10-40 százalékát is elkérik a vendéglátóhelyektől.
A felperesek szerint az éttermek kénytelenek emelni az árakat, mert máskülönben nem tudják kihasználni az olyan szolgáltatások adta lehetőségeket, mint az UberEats vagy a Doordash.
A drágulás hátterében tehát az áll, hogy nagyon magas jutalékot kérnek az ételfutár szolgáltatók, amelyek ezt el is várják az éttermektől a nagyobb profit érdekében.
A három New Yorki-i lakos a károk háromszorosát akarja visszakapni, valamint szeretnék elérni azt is, hogy a vizsgálat terjedjen ki egy hosszabb időszakra, egészen 2016 április 14-ig, mivel nagyjából azóta fordul elő, hogy az ételfutár-szolgáltatások többet számolnak fel az elviteles ételekért, mint ha azokat az ügyfél helyben fogyasztotta volna.