A lakosság részéről egyértelmű az igény, hogy a legtöbb banki szolgáltatás interneten is elérhető legyen, hiszen jóval egyszerűbb, gyorsabb és bárhonnan elintézhető, de vajon lépést tartanak-e ezzel a nagyvállalatok, és ha igen, milyen elektronikus szolgáltatásokat és csatornákat használnak leginkább. A K&H nagyvállalati felmérése arra kereste a választ, hogy mennyire nyitottak a hazai, 2 milliárd feletti éves árbevételű nem-állami nagyvállalatok az online banki ügyintézés iránt.
A koronavírus-járvány kirobbanása előtt készült kutatásból kiderült, hogy a cégek is egyre inkább nyitnak az online világ felé. A válaszok alapján az látszik, hogy
szinte mindegyik nagyvállalat él az online utalás adta lehetőséggel.
Kétharmaduk a vállalati számlával kapcsolatos információknak is az interneten néz utána, céges bankkártyát 10-ből 6 vállalat, e-bankszámlakivonatot pedig minden második cég használ.
A kutatásból az is kirajzolódott, hogy
a bankkártyás fizetést lehetővé tevő POS terminál egyelőre nem annyira elterjedt a nagyvállalatok körében, holott a készpénz helyett most különösen fontos lenne a bankkártyás fizetést előtérbe helyezni.
A bankkártyát ugyanis általában egy ember használja, míg a bankjegyek rengeteg kézen mennek keresztül, növelve ezzel a vírusfertőzés esélyét.
A vásárlásokról, tranzakciókról szóló SMS értesítés az okostelefonok világában ma már régimódinak számít. A kutatás szerint viszont a cégek egy részének még mindig fontos, miközben a mobil applikáción, elektronikus csatornákon történő bankolás lehetőségét egyelőre kevés cég használja ki.
A jelenlegi szokásokat azonban a koronavírusjárvány jelentősen átírhatja, és feltehetően egyre több cégnek kell megbarátkoznia az online ügyintézéssel,
hiszen a vállalat pénzügyei akkor sem állnak le, ha a dolgozói otthonról dolgoznak, vagy lezárták az országhatárokat.