A Bloomberg közölte friss adatok szerint, Németországban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Spanyolországban
összesen 79.300 elektromos járművet állítottak forgalomba idén március végéig.
Ez minimális többletet jelent a Kínában regisztrált 77.256 elektromos gépjárműhöz képest. 2019-ben a helyzet még fordított volt, a távol-keleti országban több mint 180 ezer e-autót vettek használatba az első negyedévben. Most viszont a koronavírus-járvány miatti lezárások és korlátozások miatt, az értékesítések jócskán visszaestek.
Hosszabb távon azonban a helyzet megváltozhat, hiszen közben az európai országok gazdaságára is rányomta bélyegét a vírusjárvány, miközben Kínában megkezdődött a visszarendeződés a szokott kerékvágásba.
"A kínai kormányzat biztosítani fogja az elektromos járművek beszerzésére adott különféle támogatásait, valamint az országnak meg is van a gyártási kapacitása az elektromos járművekre. Ezért arra számítunk, hogy az év későbbi szakaszában Kína visszaveszi a vezetést az elektromos járművek piacán" - értékelte a negyedéves adatokat Felix Kuhnert, a PricewaterhouseCoopers autóipari elemzője. Hozzátette: a következőkben viszont egyre kiélezettebbé válik a verseny Kína és Európa országi között az elektromos autók piacán.
Az USA-ban az első negyedévben több mint 40 ezerrel nőtt az elektromos autók száma.