A Nielsen által kiadott adatok alapján, a március 5. és 12. közötti vásárlásokat elemezve az látszik, hogy a magyar lakosság jellemzően
tartós élelmiszert (82 százalék említette), gyógyszert (67 százalék) és higiéniai termékeket (65 százalék) vásárolt.
A mérések szerint az iskolák digitális oktatásra történő átállításának bejelentése és az általánosan ajánlott otthoni munkavégzés hatására a korábban már felhalmozott élelmiszerkészletek mellé vásárolt a lakosság vegyi árukat is.
Az élelmiszerek közül
a cukor forgalma háromszorosára nőtt az előző év azonos időszakához képest, de közel duplájára ugrott a szószok és a száraztészta forgalma is.
Emellett a liszt és a rizs értékesítési adatai is rekord magasságokban járnak, annak ellenére, hogy a kormány az utóbbi időben többször is hangsúlyozta, hogy a megfelelő élelmiszerellátás biztosított, ezért szükségtelen jelentős készleteket felhalmozni.
A vegyi áruk között a vitaminok értékesítése számít kiugrónak, a tavalyi hasonló időszakhoz mérten négyszeres forgalommal, de többet költöttünk tisztítószerekre és szappanokra is, továbbá wc-papírra is.
Forrás: Kreatív.hu