Az amerikai Boeing repülőgépgyártó kivásárlási és korai nyugdíjazási csomagokat kínál alkalmazottainak, hogy enyhítse a koronavírus-járvány okozta pénzügyi visszaesést. Továbbá a vállalat kilépési juttatás csomagot állított össze – állítja az ügyet ismerő forrás a Reutersnek. A cég a múlt héten számos gyárában leállította működését, valamint idén januárban bejelentették, hogy leállítják a 737 típusú repülőgépek gyártását. A Boeing vezérigazgatója, Dave Calhoun várhatóan még a héten részletezi az önkéntesen választható elbocsátási és nyugdíjazási tervet egy, a munkavállalóknak szóló belső levelében - állítják a források.
Alkalmazottainak 80 százalékát, 36 ezer embert függeszt fel a világ egyik legnagyobb légitársasága, miután megállapodott ennek részleteiről a szakszervezetekkel. Ez a fedélzeten dolgozókat éppúgy érinti, ahogy a vállalat mérnökeit, technikusait, vagy a központi irodákban dolgozókat is. Ugyan a munkavállalók képviselőinek és a vállalat vezetésének még néhány technikai részletben meg kell egyezniük aláírás előtt, de a BBC tudósítása szerint, az alku véglegesnek tekinthető, és a kialakult helyzetben, mindkét fél támogatja azt.
A vállalat, bár nem fordult még közvetlenül kormányzati segítségért, most az közölte, az alkalmazottak jelentős része várhatóan abból az alapból kapja majd bérének legfeljebb 80 százalékát, amelyet a londoni kormányzat munkahely-megőrzési támogatásként hozott létre. A bérköltségek egyébként egy légitársaság kiadásainak nagyjából 40 százalékát teszik ki. A British Airways leállása kapcsán kiderült ugyanakkor az is, a dolgozók kényszerpihenőre küldése nem jelenti leépítésüket, a cég és a szakszervezetek is csak átmenetinek tekintik a kialakult helyzetet.
Nem áll le a munka a világ talán legismertebb hajózási átkelőpontján, a Panama-csatornán, ahol normál körülmények között, a világ tengeri kereskedelmi hajóforgalmának jelentős része áthalad. A Bloomberg arról számol be, a csatorna működtetésért felelős hivatal kéthetes szabadságra küldte azokat az alkalmazottakat, akiknek munkája nem kapcsolódik közvetlenül a hajók átengedeséséhez a zsiliprendszeren. Így a szokásos nagyjából 9000 alkalmazott helyett, most csak 3600 fővel oldják meg a feladatokat. Panamában abban bíznak, a kínai gazdaság beindulása újra fellendítheti a csatornán áthaladó teherhajó-forgalmat, mely az elmúlt hetekben visszazuhant. Februárban még 6 százalék volt a bővülés az előző év azonos időszakához képest. Panamában április 1-ig 1075 fertőzést regisztráltak, ez a legmagasabb a közép-amerikai régióban.