Ahhoz, hogy a tudósok megértsék miként viselkedik a SARS-CoV-2, sokan hatalmas mennyiségű adatok kezeléséhez nyúlnak. Ebben próbál segítséget nyújtani a nyílt forráskódú Nextstrain projekt, amely nem csak a szükséges adatokat biztosítja és teszi elérhetővé, hanem a vizualizációt is megkönnyíti, így egyszerűbben modellezhető a vírus és annak terjedése.
A Nextstrain-en több mint 700 koronavírusos eset van megosztva, így a tudósoknak egyszerűbb feltérképezni a koronavírus genom szekvenciáját.
Minél több adat válik elérhetővé, annál gyakrabban használják a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulást az elemzésükhöz. A tudósok most az MI segítségével próbálják meg vizsgálni a trendeket és a különböző terápiák hatásait, hogy megtalálják a legjobb kezelést a koronavírusra.
Szintén egy új és érdekes technológiai megoldás a távorvoslás, amely remek megoldás a kórházak terheltségének csökkentésére. A beteg virtuális konzultációt tarthat orvosával, vagy egy űrlap segítségével leírhatja tüneteit.
Jelenleg Kína mellett Spanyolországban és Franciaországban is használnak hasonló módszereket.
A mobiltelefonok korábban alkalmazásokkal is próbálják egyszerűbbé tenni a járványkezelést. Madridban például a Corona Madrid applikáció segítségével bárki megnézheti, hogy milyen koronavírus tünetei vannak és egy írásos tesztet is kitölthet. Ezt követően az alkalmazáson keresztül pontos utasításokat kap, hogy mi a teendő. A spanyol hatóságok ezzel szeretnék csökkenteni a telefonos terheltséget, hiszen rengetegen hívják fel az orvosi rendelőket, kórházakat és a hatóságokat a tüneteik miatt.
A jelenlegi helyzetben a lélegeztetőgépek is fontosak, a digitális kommunikáció pedig lehetővé teszi a tudósoknak, hogy különböző dizájnokat osszanak meg egymással, amelyeket később egy három dimenziós nyomtató segítségével el is lehet készíteni.
Már egy olyan szervezett hálózatot is létrehoztak, amelyhez bárki csatlakozhat, aki rendelkezik 3D-s nyomtatóval, így mindenki részt vehet a gyártásban, még akkor is, ha csak bizonyos részeit készíti el a lélegeztetőgépnek. Az "ellenállás csapat" névre keresztelt spanyol összefogás eddig jó eredményeket hozott, hiszen néhány nap alatt már el is tudtak készíteni egy működő prototípust.
A WHO egy régóta használt technológiát is bevet a kommunikáció során. A chatbotok segítségével az egészségügyi világszervezet fontos információkat tud megosztani az emberekkel ás hamar választ tudnak adni a leggyakrabban feltett kérdésekre is. A WHO saját chatprogramjában ráadásul nem is kell sokat gépelni, mivel hangulatjelek és számok beütésével azonnal választ ad a kérdésekre.
Mivel a világ nagy része home office-ban dolgozik, ezért még nagyobb népszerűségre tettek szerz az olyan platformok, ahol videóhívással lehet kommunikálni. A járvány elején az olyan alkalmazásokat, mint a Skype, a Whatsapp és a Google Hangouts egy nap alatt több mint 600 ezren töltötték le csak az Egyesült Államokban. Ezeket javarészt az oktatásban és a munkahelyeken használják, mivel a segítségükkel egyszerű megtartani az egyébként személyes találkozásokat.