Az elemzőcég mérései alapján az értékesített mobiltelefonok és tabletek 2019-es online forgalmának több, mint harmadát a Telekom online értékesítési platformja adta.
A távközlési szolgáltató online értékesítési felülete több, mint harmadát adta a teljes magyar online mobiltelefon és tablet forgalomnak, azaz ebben a két termékkategóriában nettó 10,3 milliárd forintos összesített forgalmat generált 2019-ben – derült ki a GKI Digital piacelemzéséből. Ezzel a Telekom online webshopja 2019-ben is megtartotta piacvezető szerepét.
E két termékkör teljes hazai online értékesítésének volumene tavaly csaknem nettó 30,3 milliárd forintot tett ki, emellett kiemelkedő növekedés tapasztalható a szórakoztató elektronika piacán,
TV termékkörben a Telekom az 5. legnagyobb forgalmú online kereskedő lett, valamint számítástechnika kategóriában 73 százalékos növekedést ért el, megközelítőleg 1 milliárdos forgalommal.
„Adataink alapján azt látjuk, hogy a hazai online kiskereskedelem 2019-ben elérte a bruttó 625 milliárd forintos éves forgalmat, ami mintegy 16 százalékkal múlta felül a 2018-as szintet, így a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 6,3 százalékát az online értékesítés adta. Mindebből közel bruttó 147 milliárdot generáltak a műszaki cikkek." – jellemezte a hazai online kiskereskedelmi szektort Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.
A mérés módszere
Az e-kereskedők piaci részesedésének megállapításakor a GKI Digital a magyar nyelven működő, forintban árazó, fizikai terméket (is) értékesítő online áruházak 5500-as sokaságát vette alapul. A részesedések a 2019-es naptári évre vonatkozó, online értékesítésből származó forgalom alapján kerültek meghatározásra. Az eredmények alapját negyedéves rendszerességű, nevesített, kereskedői adatbekérések, valamint a GKI Digital saját forgalmi modellezései és lakossági kutatásai adják.A Telekom webshopjában, ahol mintegy 1100 féle különböző variációban van lehetőség a termékek és szolgáltatások megvételére,
évente 130 ezer terméket vásárolnak az ügyfelek, melyből 90 ezer mobiltelefon.
"A piacelemzés eredménye egyértelmű pozitív visszacsatolás számunkra, hogy jó úton járunk ebben a törekvésünkben és az online értékesítés iránti bizalom növelésével ilyen módon is hozzájárulhatunk az ország digitális fejlődéséhez" – erősítette meg Szabó Melinda, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.