A 40 kocsiból álló konténervonat fogadásakor az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára üdvözölte, hogy
újraindult a szárazföldi áruszállítás a két ország között.
A fuvarozás minden szereplője példásan helyt áll a veszélyhelyzetben,
de nemcsak az ellátás biztosításában, hanem később, a gazdaság újraindításában is fontos szerep jut nekik - tette hozzá Mosóczi László.
Az államtitkár közölte, hogy
hamarosan elkezdődhetnek a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítési és bővítési munkálatai, miután a felek aláírták a beruházás hitelszerződését.
Ha ez az összeköttetés is kiépül, Magyarország az Ázsia és Európa közötti áruforgalom tranzitállama, és a térség elosztóközpontja lehet - fogalmazott.
Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke az eseményen elmondta, hogy Kínában már újra termelnek a gyárak, így ismét elindulhatott a vasúti konténerfuvarozás. A Rail Cargo Group vonatai az adriai kikötőkből is szállítanak ázsiai árut Magyarországra.
Az európai termelés felfutásától függően az őszi hónapokra kerülhet egyensúlyba a nemzetközi teherforgalom, és az év végére érheti el a tavalyi teljesítményt
- tette hozzá.
A Rail Cargo éves szinten 10-20 százalékos visszaesésre számít a forgalomban idén, ezért az ITM-mel együtt keresi a megoldást a vasúti árufuvarozás megerősítésére.