Az elektromos motorral módosított Cessna Caravan típusú gép 9 utas szállítására alkalmas, azonban a mostani teszt során csak egyetlen pilóta lesz a fedélzeten. A gép óránként 183 kilométeres sebességgel képes repülni, a motor gyártója, a magniX pedig abban reménykedik, hogy már 2021-ben elkezdődhet a tömeggyártás.
A vállalat szerint a repülő egy feltöltéssel 100 kilométert tud megtenni, tehát ez a megoldás egymagában biztosan nem fogja elhozni a légi közlekedés jövőjét.
A magniX-nél úgy vélik, hogy a repülőgép gyártás átállását az elektromos meghajtásra sokkal jobban segítheti, ha nem új gépeket építenek, hanem régieket alakítanak át. Így sokkal rövidebb idő alatt lehet fejleszteni, ráadásul kevesebb pénzbe is kerül.
Az USB elemzői szerint ebben van potenciál és ha a megoldás működik, akkor a légitársaságok a közeljövőben akár elektromos gépeket is használhatnak majd az ezer kilométernél kisebb távok teljesítéséhez.
Roei Ganzarski, a magniX vezérigazgatója szerint a mostani gépek üzemeltetése nagyon drága, ráadásul rendkívül szennyezőek is. Ezzel szemben az elektromos gépek üzemeltetése óránként 40-70 százalékkal kevesebbe kerül majd és káros anyag sem kerül a levegőbe. Ganzarski hisz abban, hogy 15 év múlva minden ezer kilométernél rövidebb távon közlekedő járat már elektromos lesz.