Benedek Eszter közölte, a plakátkampányban a főváros forgalmasabb megállóiban maszkkal fedett plakátokon buzdítanak arra, hogy "Vedd a hazait! Védd a hazait!". Az egyes márkák üzenetei a szájmaszkot formázó borítás alatt olvashatóak, ezeket azonban csak a kampány későbbi részében fedik fel.
Benedek Eszter felidézte, a "Vedd a hazait!, Védd a hazait!" mozgalmat a Magyar Termék Nonprofit Kft. indította el március végén, amelyhez már több mint 50 cég csatlakozott.
Ezek között az élelmiszergyártók mellett, többek között kerékpárgyártó cég és dísznövénytermesztő cégek is vannak.
Hozzátette, a mozgalomhoz nemcsak a Magyar Termék-védjeggyel rendelkezők - jelenleg több mint 160 cég csaknem 4000 termékén található meg ez a védjegy -, hanem minden olyan gyártó és kereskedő is csatlakozhat, amely hazai terméket állít elő vagy forgalmaz.
Közölte, a koronavírus-járvány okozta gazdasági nehézségek hosszabb távon is megmaradnak.
Ebben a helyzetben a fogyasztók szolidaritásból is szívesebben fordulnak a magyar termékek felé, ezáltal pedig támogatják a Magyarországon működő vállalatokat.
Hozzájárulnak a munkahelyek megőrzéséhez, ráadásul tudatos döntésüknek köszönhetően megbízható hazai élelmiszerek, termékek kerülnek az asztalukra.