Rettenetes szörnyeteget láttak a hazai közutakon

Vágólapra másolva!
A MOL Nyrt. poliol üzeméhez szükséges újabb vegyipari berendezést szállított a Bau-Trans Kft. Tiszaújvárosba a hét első napjaiban. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. által kiállított útvonalengedély alapján minden eddiginél nagyobb, 544 tonnás össztömegű jármű mozgatásáról kellett gondoskodnia projektben résztvevőknek.
Vágólapra másolva!

Az óriási, 7,9 méter magas, 7,5 méter széles és 30,5 méter hosszú jármű ezúttal is egy speciális, önjáró moduláris szállítóeszközön, 18 tengelyen mozgatták.

Bár országos közúton mindössze 4 kilométert tett meg, de így is távhővezetéket, jelzőtáblákat kellett elbontani, átépíteni, az út felett átívelő elektromos vezetékeket áramtalanították, sőt két híd teherbírását is növelni kellett alátámasztásokkal, hogy elbírja a hatalmas súlyt.

Ugyanakkor nemcsak a vegyipari torony rendelkezik hihetetlen adatokkal:

  • a rakodáshoz összeépített daru összsúlya 1000 tonna, ebből 655 tonna az ellensúly;
  • a főgém hossza 49 méter, a névleges teherbírása, vagyis emelési súlya 750 tonna;
  • a daru felállítása és leszerelése 1-1 hetet vesz igénybe, összesen 40 db trélerrel és kamionnal szállítják.

A szállításról készült videó a Magyar Közút Nonprofit Zrt. jóvoltából megtekinthető:

Ez a rakomány az egyike volt az utolsó háromnak, amit ezzel a speciális önjáró járművel szállítottak, a munka ezzel itt befejeződött, a tengelyeket 8 tréleren szállítják vissza.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. ezúton szeretné kifejezni elismerését a szállítást, rakodást végző cégeknek és a beruházó MOL Nyrt. szakembereinek, hogy egy ilyen, Magyarországon egyedülálló projektet magas színvonalon, a közúti forgalom legkisebb zavarásával valósítottak meg

- áll a társaság közleményében.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!