A kínaiak 136 milliárd dollárt költöttek egy nap alatt a webáruházakban

Alibaba
--FILE--A Chinese netizen looks at a logo of Alibaba.com on his computer in Huaibei city, east China's Anhui province, 19 September 2018. Alibaba Group Holding Ltd announced on Wednesday (19 September 2018) the establishment of a dedicated chip subsidiary that aims to create customized artificial intelligence chips and embedded processors to further support the tech giant's sprawling cloud and internet of things businesses. The company plans to launch its first indigenous AI interference chip - AliNPU - in the second half of 2019, Chief Technology Officer Zhang Jianfeng told its annual cloud computing conference in Hangzhou. Zhang said the company has embarked on developing its own quantum processors, and is looking to roll out genuine quantum chips in two to three years.
Vágólapra másolva!
Kína két legnagyobb e-kereskedelmi vállalata, az Alibaba és a JD.com összességében 136 milliárd dolláros forgalmat bonyolítottak le a 618 nevű, egyetlen napra koncentráló, vásárlási dömping alatt.
Vágólapra másolva!

A június 18-ra eső esemény (ezért 618 a neve) nem csak a vásárlók, hanem a közgazdászok is árgus szemekkel figyelték, mivel remek mérője volt annak,

hogy jelenleg milyen állapotban van a kereskedelem Kínában.

A JD.com jelentése szerint összesen 37,99 milliárd dolláros forgalmat bonyolítottak le a vállalat online platformján, amely meghaladta az egy évvel korábbi adatokat. Az Alibaba arról számolt be, hogy ők 98,52 milliárd dolláros forgalmat generáltak.

Illusztráció Forrás: AFP/Imaginechina/Chen Jialiang

Az első 618-as eseményt a JD.com hírdette meg válaszul az Alibaba november 11-re eső, Singles Day nevű vásárlási akciójára. Jelenleg ez Kína két legnagyobb vásárlási "ünnepe", amelyeken azóta cégek ezrei vesznek részt.

A két vállalat egyébként a járvány ellenére is kifejezetten jól teljesít. a JD.com részvényeinek árfolyama idén 72,5 százalékot emelkedett, az Alibaba pedig 5,4 százalékot erősödött.

A 618 idei kiadása egyébként rekordot jelentett a vásárlói költekezés szempontjából, ez pedig azt is jelzi, hogy kínai kiskereskedelmi szektor elindult felfelé.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!