Az akvizíció éppen akkor zajlik, amikor a Europcar a járvány miatti gazdasági visszaeséssel küzd, hiszen a világon mindenhol csökkent a kereslet az autókölcsönzés iránt.
Ez egyben visszafordulást is jelentene a 2006-os döntéstől, amikor is a éppen a Volkswagen adta el az Europcart az Eurazeo SE befektetési vállalkozásnak.
- A Volkswagen bejelentette igényét a Europcar felvásárlására, illetve az ezt megelőző átvilágításra, ez azonban még csak puhatolózásnak számít az autógyártó részéről, és egyáltalán nem is biztos, hogy végbemegy az akvizíció, a Europcarnak komoly pénzügyi ráfordításra van szüksége a válságból történő kilábaláshoz - tették hozzá az ügyet ismerő források.
Az Europcar iránt, amelynek piaci értéke 390 millió euró (mintegy 137 milliárd forint) és nettó adóssága március végén több, mint 1 milliárd euró (mintegy 351 milliárd forint) volt, más befektetők is érdeklődnek, mint például az Apollo Global Management vagyonkezelő.
A Volkswagen, az Apollo és az Eurazeo, amelyek jelenleg az Europcar közel 30 százalékát birtokolják, nem kommentálták az értesülést.
Amikor a Volkswagen 2006-ban eladta a Europcart, azt állította, hogy nincs szüksége az üzletágra.
A mostani visszavásárlás viszont jelentős kedvezménnyel járna, ugyanis 14 évvel ezelőtt 3,32 milliárd euróért adták el üzletrészüket.
A múlt hónapban az Europcar kijelentette, hogy 307 millió eurós segélycsomagot kapott a koronavírus-válság kezelésére, amely magában foglalja a francia állam által 90 százalékban garantált 220 millió eurós kölcsönt is.
Az Europcar azt reméli, hogy elkerüli a májusban csődvédelmet kért amerikai versenytárs, a Hertz sorsát.
Forrás: Reuters.com